سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میرا‌ث‌فرهنگی فارس بختیاری افزود: بوم‌گردی‌های شهری استان فارس تبدیل به اقامتگاه سنتی می‌شود، این اقدام برای یکی از اقامتگاه‌های واقع در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان نخستین اقامتگاه انجام شده است و برای سایر اقامتگاه‌های شهری نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۸۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 01 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:ابراهیم بختیاری گفت: مجوز‌های لازم برای تغییر و تسهیل کاربری نوع اقامتگاه، از کمیته فنی اداره‌کل نظارت بر تاسیسات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونت شهرسازی و معماری شیراز اخذ شده است.
سرپرست معاونت گردشگری افزود: خانه‌های بوم‌گردی رویکردی اکولوژیک، روستایی و طبیعی دارند. از طرف دیگر اقامتگاه‌های سنتی دارای استاندارد‌های فراتری نسبت به بوم‌گردی‌ها از قبیل رزرواسیون، مدیریت، کارکنان متخصص‌تر و ارائه خدمات و پکیج‌های بهداشتی متفاوت‌تری هستند و جامعه مخاطبین آن‌ها نیز عموماً گردشگران فرهنگی است به‌همین منظور سطح ارائه خدمات می‌بایست دارای وزن و قابلیت فراتری نسبت به بوم‌گردی‌ها باشد.
بختیاری افزود: بوم‌گردی‌های شهری استان فارس تبدیل به اقامتگاه سنتی می‌شود، این اقدام برای یکی از اقامتگاه‌های واقع در بافت تاریخی شیراز به‌عنوان نخستین اقامتگاه انجام شده است و برای سایر اقامتگاه‌های شهری نیز در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار