رئیس کل دادگستری فارس از تکمیل و بررسی پرونده عاملان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 04 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان قیروکارزین با اشاره به حوادث اخیر در این استان گفت: پرونده عاملان حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) تکمیل شده و در حال بررسی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت اغتشاشگران نیز تأکید کرد: دادگستری فارس پرونده اغتشاشگران را به صورت قاطع و قانونی پیگیری خواهد کرد.

موسوی در ادامه ضمن ابراز رضایت از امنیت مطلوب شهرستان قیروکارزین گفت: این امنیت نتیجه تلاش مسئولان به ویژه اعضای شورای تأمین و آگاهی و بصیرت و حضور همیشه در صحنه مردم ولایتمدار قیروکارزین است.

وی مردم‌داری و حفظ شأن و منزلت مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضایی را از اولویت‌های دادگستری دانست و افزود: افزایش رضایت‌مندی مردم در اجرای برنامه‌های سند تحول قضایی نقش مؤثری دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با تأکید بر عدالت‌محوری تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی، انتظار اجرای عدالت دارند و مسئولان قضایی، رؤسا و دادستان‌ها و قضات باید برای احقاق حق و اجرای عدالت و خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

موسوی، قاطعیت دادستان‌ها در برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را هم ضروری دانست و بیان کرد: دادستان‌ها در این خصوص باید در چارچوب قانون، بدون اغماض و با قاطعیت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به احیای حقوق عامه هم تصریح کرد: وظایف گسترده‌ای برای حفظ و صیانت از حقوق عامه بر عهده دادستان‌ها قرار داده شده است.

موسوی، دادستانی مرکز استان فارس را از موفق‌ترین دادستانی‌های کشور در احیای حقوق عامه معرفی کرد و گفت: از اختیارات و وظایف دادستان می‌توان به حوزه بهداشت و سلامت، کمک به ارتقای تولید، حوزه اراضی، حوزه گردشگری، رسیدگی به امور مهجورین و افراد بی‌سرپرست و سالخورده، حوزه راه‌ها و حمل و نقل، حوزه آب و مهم‌ترین حوزه امنیت عمومی اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تهدیدات فضای مجازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی معاندین نظام اظهار کرد: ما در زمینه فضای مجازی و آگاهی بخشی به مردم، کمتر کار کرده‌ایم اما باید در این زمینه با جهاد تبیین برای هدایت‌گری، بصیرت‌افزایی و روشنگری جوانان و نسل آینده تلاش کنیم تا نقشه دشمن خنثی شود.

وی از راه‌اندازی حوزه قضایی شهر افزر در آینده نزدیک هم خبر داد و گفت: ایجاد دادگاه عمومی شهر افزر در تسهیل امور مردم و محیط مناسب برای دادخواهی و رفاه حال مراجعین این شهر که از توابع شهرستان قیروکارزین است، نقش مؤثری دارد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از غلامرضا داودی، دادستان عمومی و انقلاب سابق حوزه قضایی قیروکارزین تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین شریف‌زاده به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار