مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۵۴۰ تن محصول از ۱۸ هکتار مزارع شلغم در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 04 December 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این محصول در اواخر شهریور ماه کشت می شود و از ابتدای آبان به تدریج برداشت آن آغاز و تا نیمه های آذر ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه متوسط برداشت شلغم در شهرستان مرودشت ۳۰ تن در هکتار است، افزود: با تغذیه مناسب، شرایط آب و هوایی معتدل، خاک شنی، ماسه ای، مرطوب با زهکشی مناسب و PH ۶ تا ۷٫۵ عملکرد بالای ۳۰ تن دور از انتظار نخواهد بود.

امیریان با اشاره به اینکه کشت شلغم در شهرستان مرودشت در دو فصل از سال انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر کشت مرسوم، شلغم خارج از فصل نیز در اواسط اسفند ماه کشت می‌شود و در اواخر اردیبهشت به مرحله برداشت می‌رسدکه این نوع شلغم با هدف صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه ارقام شلغم کشت شده شامل ارقام محلی بنفش و سفید است، ابراز کرد: طول دوره رشد کوتاه، حداقل استفاده از نهاده‌ها از جمله کود و سم، مصرف کم آب، سرعت رویش بسیار بالا و درآمد زایی مناسب، استفاده در تناوب و به کار گیری کارگران فصلی از مزایای کشت شلغم است.

شلغم در درمان سرماخوردگی استفاده می شود و سرشار از املاحی چون کلسیم، منیزیم و فسفر است و علاوه بر آن برگ شلغم نیز کلسیم و منیزیم فراوان دارد که در رشد استخوان ها بسیار موثر است.

برچسب ها: تولید ، شلغم ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار