۲ چاه گازی جدید با مساعدت بازرسی کل استان فارس و همراهی و مشارکت جدی مدیران و کارشناسان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی به جای 18 ماه، سه ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید و بخشی از نیاز گازی کشور از این طریق تامین خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 05 December 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: با نظارت بازرسی کل فارس از دو چاه گازی جدید در این استان، 18 ماه زودتر از موعد بهره برداری شد، اقدامی که منجر به تحقق بخشی از برنامه های وزارت نفت برای افزایش سرانه تولید گاز شده و شرایط را برای تامین گاز مصرفی کشور، بخصوص در فصول سرد سال بیش از پیش محقق می سازد.

کاظم اکرمی، بازرس کل استان فارس در این خصوص گفت: با هدف تحقق شعار سال و در راستای برنامه های وزارت نفت جهت بالا بردن سرانه تولید و تامین بخشی از کسری گاز کشور به خصوص در فصول سرد سال و همچنین تسریع در اجرای تعهدات تولید تکلیفی شرکت زاگرس جنوبی و افزایش بهره وری از ظرفیتهای موجود منابع گازی کشور، بازرسی کل استان فارس با استفاده از کارشناسان مجرب خود، نظام برنامه ریزی جامعی از قبیل نحوه تامین امکانات فنی، کاهش فرآیند مناقصه و ارجاع پروژه به پیمانکار و .... را با همراهی مدیران و متخصصان شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی تدوین کرد که با اجرای آن، شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی موفق شد زمان بهره برداری از دو چاه گازی را 15 ماه کاهش دهد.

وی با اشاره به ظرفیت 1.2 میلیون متر مکعبی این دو چاه گازی گفت: در آذر ماه، چاه های گازی شماره 46 و 47 واقع در منطقه عملیاتی پارسیان شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اکرمی خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه به طور معمول راه اندازی، نصب قطعات و بهره برداری از چاه های گازی حدود 18 ماه طول می کشد اما خوشبختانه این چاه ها برای تامین بهتر گاز کشور، سه ماهه وارد مدار خواهد شد.

وی در پایان از همراهی و سخت‌کوشی کارکنان و مدیران شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی و همراهی آنها برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها و به‌خصوص تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی تقدیر و تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار