مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از سفر یک روزه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به این شهرستان خبر داد و گفت: در این سفر دو طرح صنایع کشاورزی بازدید و مسائل و مشکلات این بخش پیگیری شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 05 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی اعیان منش با اشاره به اینکه فرهاد طهماسبی نماینده مردم شهرستان های استهبان و نی ریز، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و تعدادی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی استاندار فارس را همراهی می کردند، افزود: سردخانه بزرگ استهبان با ظرفیت ۶ هزارتن محصولات سردخانه ای و ۲ هزار تن خشکبار یکی از این طرح ها بود.

به گفته وی؛ بازدید از سردخانه ی مذکور به منظور بررسی میزان ظرفیت انبارداری محصولات کشاورزی و مسائل و مشکلات موجود برای ذخیره محصولات و صادرات آن انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه فضای سردخانه بزرگ استهبان پتانسیل لازم برای درجه بندی و بسته بندی انجیر و زعفران را داراست، درخواست تاسیس پایانه صادراتی تخصصی این محصولات مطرح شد و مقرر گردید این موضوع توسط جهاد کشاورزی پیگیری شود.

اعیان منش به بازدید استاندار فارس و هیات همراه از یک شرکت بسته بندی خشکبار نیز اشاره کرد و افزود: واحد موصوف با ظرفیت اسمی هزار تن در کمتر از یک سال تاسیس و پس از جذب تسهیلات بانکی 44 میلیارد ریالی موفق به اشتغالزایی برای حداقل 20 نفر شده است.

او اضافه کرد: در این بازدید استاندار فارس وضعیت بسته بندی خشکبار خصوصا محصول انجیر را در این واحد ارزیابی نمود و مشکلات در این حوزه را بررسی و برای توسعه شهرک صنعتی قول مساعد داد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار