معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به جان باختن و آسیب های گسترده جسمی ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در یکی از استان‌های همجوار، از خانواده‌ها خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 05 December 2022

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «مهرداد شریفی» با اعلام این خبر گفت: طی روزهای اخیر گزارشی مبنی بر موارد مسمومیت در اثر مصرف الکل در یکی از استان های همجوار دریافت شده که با جان باختن تعدادی از مصرف کنندگان و همچنین صدمات جسمی نظیر نابینایی و عوارض کلیوی همراه بوده است.

او با ابراز تاسف از بروز این حادثه، از افراد خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کرده و با پرهیز از مصرف هرگونه الکل، سلامت خود را حفظ کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در هیچ مبحثی از علم پزشکی، تاثیر مثبتی در زمینه مصرف مشروبات الکلی گزارش نشده است، اظهار کرد: این در حالی است که مصرف مشروبات الکلی می تواند با خطر مرگ همراه باشد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عوارضی نظیر نابینایی، نارسایی کلیوی، عوارض قلبی، ریوی، خونی و کبدی را دیگر پیامدهای مصرف مشروبات الکی برای سلامت افراد برشمرد و تاکید کرد: موضوع نگران کننده در این زمینه، جبران ناپذیر بودن اینگونه عوارض است که سلامت فرد را تا پایان حیات، تحت الشعاع قرار می دهد و فرد همواره درگیر عوارضی نظیر دیالیز و یا نابینایی خواهد بود.

شریفی از جوانان خواست تا در این زمینه هوشیارانه عمل کرده و نشاط جوانی خود را قربانی چنین عوارضی نکنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار