مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس گفت: با اشاره به اینکه پخت نان کامل برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۳۵ نانوایی در شهرستان شیراز فعال است.
کد خبر: ۱۰۸۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 08 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مهدی جمالی گفت: تامین کالا‌های اساسی بر اساس قانون بر عهده شرکت بازرگانی و در استان‌ها ادارات غله است.
او افزود: تامین عمده کالا‌های اساسی مانند گندم، برنج، روغن، شکر تامین آن به عهده اداره غله است.
مدیرکل غله و بازرگانی استان فارس عنوان کرد: بخش عمده‌ای از کالا‌های اساسی مورد نیاز در داخل تولید و کسری کالا‌های مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از خارج خریداری می‌شود.
جمالی همچنین از فعالیت ۱۷ کارخانه آرد در استان گفت و تعداد نانوایی‌های استان را سه هزار و ۴۰۰ نانوایی اعلام کرد.
او خاطرنشان کرد: ارزش ریالی گندم خریداری شده توسط دولت در استان بیش از ۲برابر پارسال است که این امر نشانگر حمایت دولت از بخش کشاورزی است.

جمالی اضافه کرد: امسال قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسید در حالیکه در سال گذشته قیمت هر کیلو گندم حدود پنج هزار و ۵۰۰ بود.

جمالی با اشاره به اینکه کشت قراردادی به عنوان یک طرح بسیار مترقی از سال گذشته به صورت آزمایشی در ۷استان کشور آغاز شده و امسال به کل کشور تسری یافته است، عنوان کرد: براساس این طرح، یارانه بذر، کود، سم وحتی بیمه محصولات به کشاورزان داده می‌شود که این امر زمینه حذف دلال‌ها و واسطه‌ها را فراهم کرده و کشاورزان دیگر دغدغه خاطری در این بخش نخواهند داشت.
او با بیان اینکه در سال گذشته ۵۵۰ هزار تن آرد در استان توزیع شده است، به تعمیر وبهسازی انبار‌های کالا‌های اساسی اشاره کرد و گفت: ظرفیت انبار‌های استان کامل است برنج هندی، تایلندی در رده‌های «الف» و «ب» در انبار وجود دارد.
مدیرکل غله و بازرگانی فارس با اشاره به اینکه خط تولید آرد کامل در استان راه‌اندازی شده و با حداقل جداسازی سبوس نان کامل تولید می‌شود، افزود: ۶۰ واحد نانوایی در مرحله نخست برای پخت نان کاملانتخاب شدند و پس از ارزیابی براساس یکسری شاخص‌ها، ۱۷ واحد نانوایی پخت نان کامل را به صورت آزمایش در شهر شیراز انجام می‌دهند.
او با اشاره به اینکه پخت نان کامل برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز انجام شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۳۵ نانوایی در شهرستان شیراز فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار