حاجیه خانم «ماه‌جان فرجو» مادر شهیدان والامقام «جمعه و شهباز بیگی» از شهدای شهرستان بختگان در شرق استان فارس در سن ۷۸ سالگی بر اثر بیماری ریوی و کهولت سن درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 11 December 2022

تابناک فارس به نقل لز دفاع پرس: حاجیه خانم «ماه‌جان فرجو» مادر شهیدان والامقام «جمعه و شهباز بیگی» از شهدای شهرستان بختگان در شرق استان فارس در سن ۷۸ سالگی بر اثر بیماری ریوی و کهولت سن درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مرحومه ماه‌جان فرجو از منزل وی در روستای بسترم بخش حنا شهرستان بختگان بر دستان مردم شهیدپرور بختگان به سمت گلزار مطهر شهدای این روستا تشییع می‌شود.

شهید شهباز بیگی در دهم بهمن ۱۳۴۵ در روستای بسترم سوم از توابع بخش آباده طشک شهرستان نی‌ریز میان خانواده‌ای متدین و مسلمان، دیده به جهان باز کرد و در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ تنها ۶ روز پس از شهادت برادرش شهید جمعه بیگی در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو القصر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۱۲ سال مفقودی، توسط گروه تفحص کشف و در گلزار شهدای روستای بسترم به خاک سپرده شد.

شهید جمعه بیگی برادر بزرگتر شهباز نیز دهم مرداد ۱۳۴۱ در همین خانواده معنوی و فداکار به دنیا آمد و ۲۱ بهمن سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه اروند رود به فیض شهادت نایل شد.

 

برچسب ها: درگذشت ، مادر شهیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار