رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: انتظارمان بر اینست تا شهرداری بستری را فراهم کند تا علاوه بر شهروندان، گردشگران و یا هر کسی که وارد شهر شیراز می شود بتواند با کمک کیف پول چه در حوزه شهرداری و غیر از این مجموعه خدمات خود را دریافت کند و به دلیل اینکه گردشگران کد ملی و کارت بانکی ایرانی ندارند یکی از اهداف ما اینست تا گردشگران حوزه سلامت بتوانند از خدمات کیف پول با دغدغه کمتری، پول خود را تبدیل به ریال کنند.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 11 December 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: مهدی نصیری، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیراز در کنار پنج کلانشهر دیگر به سامانه دولت متصل شده است، گفت: شهروندان می توانند به جای حضور در دستگاه های اجرایی از این طریق دریافت خدمات کنند و باعث آسان تر شدن خدمات می شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شهرداری باید سازمان داده محور باشد و این یک رویکرد اصلی در این کمیته است، اضافه کرد: تمام تصمیمات مدیریت شهری باید بر اساس داده واقعی و خواسته مردم در کنار پاسخ مدیران ثبت و ضبط شود و سازمان فاوا باید در این راه یاری رسان باشد.

وی با اشاره به اینکه از شهردار شیراز انتظار است که تلاش جدی در حوزه هوشمند سازی به صورت جدی داشته باشد، اضافه کرد: هوشمندسازی و داده محوری در راستای ایجاد شفافیت است.

وی با اشاره به اجرای طرح «کیف پول شهروندی» هم گفت: فاز اول اجرای این طرح در قالب QR Code در تاکسی ها برای پرداخت کرایه توسط شهروندان از هفته آینده بر روی 2 هزار تاکسی عملیاتی می شود و کیف پول صرفا به پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس نخواهد بود.

نصیری گفت: انتظارمان بر اینست تا شهرداری بستری را فراهم کند تا علاوه بر شهروندان، گردشگران و یا هر کسی که وارد شهر شیراز می شود بتواند با کمک کیف پول چه در حوزه شهرداری و غیر از این مجموعه خدمات خود را دریافت کند و به دلیل اینکه گردشگران کد ملی و کارت بانکی ایرانی ندارند یکی از اهداف ما اینست تا گردشگران حوزه سلامت بتوانند از خدمات کیف پول با دغدغه کمتری، پول خود را تبدیل به ریال کنند.

رئیس کمیسیون هوشمند سازی شورای اسلامی شهر شیراز از انعقاد قرارداد برای تفاهم نامه فیبر نوری از طریق شرکت پروژه و مرکز داده خبر داد و افزود: کلانشهر شیراز یکی از شهرهای پیشرو در فیبر نوری است و تاکنون 220 کیلومتر فیبرنوری در این شهر کشیده شده است که امیدواریم با انعقاد این قرارداد به 700 کیلومتر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار