معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در شورای سلامت استان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و موانع در چنین پروژه گسترده‌ای باید با برنامه ریزی، موردی و عملیاتی انجام شود،به اهمیت این پروژه در رونق گردشگری سلامت استان اشاره کرد و افزود: در چند ماه اخیر بیش از ۱۰ سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران برای سرمایه گذاری در این پروژه ابراز تمایل کرده‌اند که در صورت رفع مشکلات موجود و سرعت گرفتن احداث این منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر تحولات حوزه سلامت، نتایج درخور توجهی در حوزه جذب سرمایه نیز حاصل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 12 December 2022

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در جلسه کارگروه رفع موانع شهر سلامت شیراز بر لزوم رفع موانع برای جذب سرمایه گذار در شهر سلامت شیراز تاکید کرد.

۱۰ سرمایه گذار خارجی برای توسعه شهر سلامت فارس ابراز تمایل کردند

وی با بیان اینکه در شورای سلامت استان با تاکید بر اینکه رفع مشکلات و موانع در چنین پروژه گسترده‌ای باید با برنامه ریزی، موردی و عملیاتی انجام شود،به اهمیت این پروژه در رونق گردشگری سلامت استان اشاره کرد و افزود: در چند ماه اخیر بیش از ۱۰ سرمایه‌گذار از کشورهای مختلف به ویژه همسایگان ایران برای سرمایه گذاری در این پروژه ابراز تمایل کرده‌اند که در صورت رفع مشکلات موجود و سرعت گرفتن احداث این منطقه ویژه اقتصادی علاوه بر تحولات حوزه سلامت، نتایج درخور توجهی در حوزه جذب سرمایه نیز حاصل خواهد شد.

فرخزاده در ادامه به مشکلات پروژه شهر سلامت در حوزه تامین برق اشاره و اظهارکرد: با رایزنی های انجام شده مقرر شد شرکت توزیع برق شیراز نسبت به افزایش میزان ۱۵۰ کیلووات برق فعلی چاه آب شهر سلامت شیراز تا میزان ۲۴۰ کیلووات اقدام لازم را تا پایان دی ماه انجام دهد؛ همچنین پس از اخذ نظر کارشناسی از مشاور شرکت توزیع برق شیراز ایستگاه انتقال برق را مشخص و اقدامات لازم جهت احداث شبکه را صورت گیرد.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: براساس بند ز تبصره ۱۴ قانون بودجه ملزم به ماده ۵۶ قانون الحاق تسهیلات مربوط به افزایش بودجه توانیر شهر سلامت شیراز اسناد مربوطه را پس از بررسی توسط مشاور و اخذ نظر کارشناسی جهت استفاده از تعرفه های جدید به شرکت برق منطقه‌ای فارس ارسال شود که شهر سلامت و شرکت برق منطقه ای فارس به عنوان مسئول این اقدام مشخص شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر این نکته که بر اساس نظر کارشناسی، انتقال خط گاز از ضلع جنوبی به حاشیه شهر سلامت مقرون به صرفه نیست،عنوان کرد: پیشنهاد شده شهر سلامت شیراز مکاتباتی با شرکت ملی گاز با موضوع تغییر کلاس ۶۰ به ۴۰ انجام دهد و برای مطرح کردن موضوع در کمیسیون انرژی اقدامات لازم توسط شهر سلامت شیراز تا پایان آذر ماه انجام شود.

به گفته فرخزداه دکل مخابراتی تاسیس شده در شهر سلامت که پیش از این با یک دیزل ژنراتور کار می‌کرده با مشکل مواجه شده و از طرفی هزینه پهنای باند و انتقال بیش از ۱۲ میلیارد تومان تخمین زده شده است، لذا شهرسلامت باید تا پایان آذر ماه مکاتبه ای با مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام دهد تا در قالب پروژه(یو. اس. بی)که مخصوص بودجه برای روستاهای زیر سطح خانوار است مبلغ ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از طرف وزارتخانه به شهر سلامت تخصیص یابد یا عملیات اجرایی توسط زیرساخت های استان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار