رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برگزاری چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت با محوریت اجتماعی شدن سلامت در روزهای ۳۰ آذر و اول دی سال جاری در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 18 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: کامران باقری لنکرانی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت با محوریت اجتماعی شدن سلامت در روزهای ۳۰ آذر و اول دی سال جاری در شیراز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۷ مقاله برای شرکت در این سمینار ارسال شده که از این تعداد ۸۸ مقاله پذیرفته شده است و به صورت پوستر در این همایش به نمایش گذاشته می‌شود؛ همچنین ۳ مقاله برتر نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

باقری لنکرانی با بیان اینکه ۶ میزگرد در طول این رویداد علمی برگزار می‌شود، افزود: ۲۰ سخنران از دانشگاه‌های تبریز و تهران، دانشکده علوم سیاسی و اقتصادی لندن، موسسه غیر دولتی شبکه جهانی جنبش سلامتی مردم و رئیس شبکه ملی نسخه نویسی اجتماعی انگلستان در این همایش به صورت حضوری و مجازی به ارائه مطالب علمی در حوزه مطالعات اجتماعی سلامت با محوریت اجتماعی شدن سلامت می‌پردازند.

وی با تصریح اینکه این همایش با هدف اجرایی شدن بند یازدهم سیاست‌های کلی سلامت جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، تأکید کرد: عوامل اجتماعی نقش موثری بر سلامت افراد دارد و یکی از مهم‌ترین ابعاد سلامت، سلامت اجتماعی است.

باقری لنکرانی یکی از اقدامات ضروری در حوزه سلامت را انتشار دانش عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت تلاش می‌کند تا با برگزاری همایش‌های دوره‌ای علمی، نه تنها در آگاهی‌بخشی محققان و جامعه تاثیر بگذارد، بلکه موجب ارتقای سیاستگذاری‌ها در جامعه شود.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه یکی از همایش‌های دوره‌ای علمی، مطالعات سلامت است، گفت: سلامت ابعاد مختلف دارد و تنها عوامل زیستی، سلامتی را رقم نمی‌زنند، بلکه عوامل اجتماعی نیز از عوامل موثر بر سلامت هستند.

وی با تأکید بر اینکه دسترسی به سلامت، نیاز به مشارکت اجتماعی دارد، افزود: اختلال در سلامت اجتماعی افراد می‌تواند بر دیگر ابعاد سلامت آنان نیز تاثیر بگذارد، بنابراین مردم و تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند به یاری دولت آمده و در این بخش از سلامت، تاثیرگذار باشند.

باقری لنکرانی با بیان اینکه یکی از معضلات پیش‌رو در جامعه، چالش‌های سلامت اجتماعی است، بیان کرد: سلامت اجتماعی موجب افزایش امید، همبستگی اجتماعی و اعتماد در افراد و حرکت رو به جلو و کاهش مشکلات در جامعه می‌شود..

یادآور می‌شود، چهارمین کنگره مطالعات اجتماعی سلامت با حمایت برخی از تشکل‌های مردم نهاد مانند انجمن بیماران دیابت ایران و گروه سلامت اجتماعی فرهنگستان علوم پزشکی و با محوریت اجتماعی شدن سلامت با محوریت اجتماعی شدن سلامت در میدان عمل، اجتماعی شدن سلامت در حوزه بهداشت (تجارب و راهکارهای آینده)، اجتماعی شدن سلامت در حوزه درمان (الزامات و راهبردها)، اجتماعی شدن سلامت در حوزه پژوهش( الزامات و راهبردها)، پاسخگویی اجتماعی در آموزش پزشکی و سلامت اجتماعی در بحران‌ها در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار