معاون وزیر راه و شهرسازی از صرفه جویی سالانه حداقل ۳ هزار میلیارد تومان سوخت در مسیر آزادراه شیراز-اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 20 December 2022

تابناک فارس به نقل صدا و سیما: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از مراحل پایانی آزادراه شیراز-اصفهان گفت: بازدید کارشناسانه با دید بهره برداری از ابتدا تا انتهای این طرح انجام شده است.
خیرالله خادمی با بیان اینکه این طرح بیش از ٩٦ درصد پیشرفت دارد و تنها بخشی از آسفالت آن باقی مانده است، افزود: نصب علائم و برقراری شرایط عبور و مرور خودرو‌ها و همچنین خط کشی مسیر انجام شده و در حال حاضر با همراهی مجموعه راهداری و پلیس، نصب علائم تکمیلی و ایمنی در حال انجام است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم آزادراه شیراز- اصفهان پیش از نوروز به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور همچنین خواستار برگزاری جلسه‌ای در راستای هماهنگی چگونگی خدمات دهی در مسیر این طرح شامل استقرار پلیس و برقراری امنیت، استقرار پایگاه اورژانس و هلال احمر، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی شد.
او گفت: آزاد راه شیراز-اصفهان کار سنگین و بزرگی بود که توسط وزارت دفاع و سرمایه گذار اجرایی شد.
خادمی با بیان اینکه برنامه ریزی شده است که با استقرار سیستم‌های سوخت موقت، آزادراه شیراز- اصفهان بهره برداری شود، عنوان کرد: این آزادراه، بلندترین آزادراه کشور است که باید با همکاری سازمان برنامه و بودجه، اعتباری برای تجهیزات باقی مانده تزریق شود.
آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌رود که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
اجرای این آزادراه در هفت قطعه دنبال شد و تاکنون ۶ قطعه آن کامل شده و قطعه هفت نیز در حال تکمیل است.
این طرح پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می‌دهدکه مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر نسبت به مسیر کنونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار