مدیرعامل شرکت گاز فارس تعداد مشترکان خانگی استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک با قرار گرفتن در پلکان مصرفی ۱۱ و ۱۲ جزو مشترکان پر مصرف قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 25 December 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی اکبر میدان شاهی در نشست خبری گفت: انجام فعالیت‌های تعاملی، آسیب شناسی و فرهنگسازی از جمله محور‌هایی است که در قالب پویش مصرف بهینه گاز طبیعی با رویکرد مصرف بهینه و مشارکت و تعامل شهروندان با محوریت ترغیب، آگاهی بخشی و یادگیری دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه رویکرد اصلی این پویش مبانی بر فرهنگسازی و اقدامات فرهنگی و هنری است، گفت: در همین راستا مسابقه‌ای با محوریت مصرف بهینه گاز طبیعی، ایمنی گاز، گاز و محیط زیست و گاز و مدیریت ثبت پایدار در چهار بخش عکاسی، پادکس، طراحی و نقاشی و شعر و داستان کوتاه در دو بخش دانش آموزی و سایر اقشار برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقه را ۲۲ بهمن امسال اعلام کرد و همچنین از لزوم مدیریت بهینه مصرف گاز طبیعی به ویژه ایام پیش رو سخن گفت و بیان کرد: افزایش تولید گاز طبیعی در شرایط کنونی علاوه بر پروسه‌ای زمان بر و پر هزینه مقررن به صرفه نیست و بیشتر از این نمی‌توان از ذخایر ملی استفاده کرد.

او با بیان اینکه برای ایجا ترازی در مصرف و عدم ایجاد مشکل برای شهروندان در بخش استفاده از انرژی گاز طبیعی چاره‌ای جز مدیریت مصوف نداریم، گفت: در حال حاضر ضریب رشد مصرف انرژی در ایران بسیار بالاتر از میانگین و استاندارد‌های جهانی است تا جایی که امروز میزان مصرف گاز در کشور برابر با کل مصرف گاز در چین و نیمی از اروپاست.

میدان‌شاهی با تاکید بر اینکه باید ناموازنه و عدم ترازی در بخش مصرف گاز را با فرهنگسازی مصرف متعادل مدیریت کنیم، نگاه زیست محیطی را از دیگر مؤلفه‌های مهم در مدیریت مصرف گاز اعلام کرد و گفت: در صورت مصرف بی رویه و خارج از استاندارد مشترکان پر مصرف، محدودیت برای این مشترکین اعمال خواهد شد.

او در ادامه تعداد مشترکان خانگی استان را یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک اعلام کرد و افزود: از این میزان ۶ هزار و ۶۷۰ مشترک با قرار گرفتن در پلکان مصرفی ۱۱ و ۱۲ جزو مشترکان پر مصرف قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: ۳۱ درصد مصرف گاز روزانه فارس در بخش خانگی است و در حال حاضر اعمال محدودیت‌های گاز رسانی بر روی ۱۰ کارخانه سیمان استان انجام شده و در فاز‌های بعدی نیروگاه‌ها، فولاد، پتروشیمی‌ها و لاستیک‌سازی‌ها و کاشی سازی‌ها مشمول اعمال محدودیت خواهند شد.

او مجددا از مصرف کنندگان بخش خانگی فارس خواست میزان مصرف گاز طبیعی را با انجام روش‌های مختلف در این ایام مدیریت و کنترل کنند.

معاون آموزشی آموزش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز همچنین از رونمایی از کتاب والدین یار طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: این کتاب که برای نخستین بار در کشور با استفاده از رمزینه‌ها و کد‌ها تالیف شده، بین والدین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

بیش از ۶ هزار مشترک در فارس جزو مشترکان پر مصرف گاز هستند

بذرافکن با تصریح بر اینکه در روند تدوین این کتاب از رویکرد‌های هنرمندانه استفاده شده و فیلم‌ها و داستان‌های تربیتی به صورت اسکن کد بر روی گوشی والدین در دسترس قرار می‌گیرد، گفت: آموزش و فرهنگسازی مهمترین محور‌های داستان‌ها و فیلم‌های این کتاب در بخش‌های مختلف است.

بذرافکن با بیان اینکه ۲۰ درصد از جمعیت استان را جامعه دانش اموزی تشکیل می‌دهند، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین تمام سازمان ها، نهادها، ادارات و بخش‌های مختلف برای کمک به آینده روشن کشور باید در کنار آموزش و پرورش قرار گیرند و آموزش و پرورش نیز آمادگی خود را برای انجام کار‌های مشترک به ویژه در حوزه فرهنگسازی با مشارکت دانش آموزان اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار