مدیر حج و زیارت فارس، جزییات حج تمتع ۱۴۰۲ ویژه کاروانهای اعزامی این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 28 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علیرضا زینلی چهارشنبه ۷ دیماه در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان واجدین شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: طی روزهای آینده و با حصول شرایط لازم، ثبت نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروانها آغاز می‌شود.

او ادامه داد: بر مبنای مذاکرات مقدماتی و پیش بینی انجام شده و به حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروههای اشاره شده در در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند، بنابراین لازم است افراد در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم اکنون برنامه ریزی لازم را داشته و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه Reserve.haj.ir و نیز تکمیل مدارک خود به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت فارس خاطرنشان کرد: اولویت اول جامعه هدف (مشمولین تشرف) افرادی هستند که در کاروانهای حج سال ۱۳۹۹ نام نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

زینلی تصریح کرد: در صورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

او عنوان کرد: اولویت دوم تمام دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا ۲۹ اسفندماه سال ۸۵ هستند که لازم است این افراد قبل از نام نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت فارس اضافه کرد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع نیز تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۸۶ است.

زینلی با بیان اینکه نام نویسی از این اولویت‌ها صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی خواهد بود، تاکید کرد: لازم است این افراد نیز قبل از نام نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱ و اولویت پنجم همه دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱به بعد بصورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروانها در سطح استان فارس است.

مدیریت حج و زیارت فارس تاکید کرد: متقاضیان اعزام از این استان برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند.

به گفته زینلی، اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدین شرایط در تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها و سایت حج و زیارت منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار