مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس گفت:در سطح استان فارس ٢٠ هزار ازدواج در استان فارس طی هشت ماهه اول امسال به ثبت رسیده که ۸ درصد کاهش داشته و در این بازه زمانی نیز ٧٣٧٢ فقره طلاق صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٩ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 28 December 2022

به گزارش تابناک فارس:طلاق در استان فارس افزایش و ازدواج کاهش داشته است؛همچنین طبق آمار کشوری ازدواج و طلاق در سه ماهه سال جاری فارس بین ۳ استان اول طلاق است اما جایی بین ۳ استان اول ازدواج ندارد.

طبق آمار اعلام شده استان های تهران و خراسان رضوی هم در طلاق و هم در ازدواج رتبه های ۱ و ۲ را دارند و این یعنی اثر فاکتور جمعیت عامل مهمی در تعدد طلاق ها و ازدواج ها بوده است.

اما در مورد استان فارس موضوع فرق می‌کند؛با اینکه استان فارس رتبه سوم طلاق می باشد اما در ازدواج حائز رتبه سوم نیست و این یعنی بر خلاف تهران و خراسان رضوی، همزمان با افزایش میل به طلاق شاهد کاهش میل به ازدواج در فارس هستیم.

از مجموع ازدواج‌های ثبت شده در سه ماه نخست سال جاری در کشور بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان های تهران با ۱۶ هزارو ۲۲۵ ، خراسان رضوی با ۱۲ هزارو ۴۰۱ مورد و خوزستان با ۱۰ هزارو ۹۳۹ مورد است.

بیشترین طلاق ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۷ هزارو ۹۲۶ مورد طلاق، خراسان رضوی ۴ هزارو ۸۰۹ مورد و فارس با ۲ هزارو ۵۲۵ طلاق بوده است.

برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، فارس ، آمار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
متاسفانه اینقدر دختران و پسران امروز از اصل تعریف خانواده فاصله گرفتن که دیگه قبح امر طلاق به طور کل از بین رفته
به نظر من به عنوان شخصی که این مسله واسش اتفاق افتاده مهمترین دلایل طلاق به شرح ذیل است اولا خیانت و عدم تعهد و پایبندی دوم دخالت خانواده ها سوم مسایل مالی و اقتصادی و شغلی و چهارم عدم آموزش و یادگیری مهارت های زندگی ..البته مسایل دیگه ایی همچون اعتیاد هم حایز اهمیت است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار