نائب رئیس اتحادیه میوه و تره بار با بیان اینکه افزایش هزینه های حمل و نقل، قیمت میوه ها را افزایش داده ، می گوید:قدرت خرید مردم در میوه و تره بار به 30 درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 31 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: در حالی که کارشناسان حوزه سلامت، مصرف میوه و سبزیجات را یکی از شروط برای سلامت جامعه می‌دانند اما بررسی ها از روند افزایش قیمت‌ها در انواع محصولات باغی و صیفی‌جات و کاهش میزان مصرف این اقلام خبر می دهد.

نائب‌رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر تعیین قیمت و افزایش و کاهش نرخ میوه در بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد، می گوید: زمانی که عرضه میوه افزایش پیدا می کند قیمت ها ارزان و در مقابل با کاهش عرضه نرخ میوه به صورت طبیعی افزایش می یابد.

ابوالقاسم غلامرضا پور با اشاره به اینکه شکی در گران بودن قیمت محصولات و میوه و تره بار نیست، می افزاید: در شرایط فعلی هزینه خانوارها بسیار افزایش یافته است و گرانی سبد مواد اولیه، کرایه حمل و نقل و .... باعث شده تا هزینه محصولات کشاورزی به شدت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه قیمت میوه ها در میدان تره و بار شیراز مناسب و منطقی است، ادامه می دهد: در شرایط فعلی انواع مختلف موز در میدان میوه و تره بار وجود دارد و شرکت های متعدد و زیادی در این بخش فعالیت می کنند و قیمت هر کیلو موز در میدان میوه و تره بار شیراز بین 35 الی 65 هزار تومان است.

نایب‌رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود محصولی مانند پیاز مواجه هستیم و این موضوع باعث افزایش قیمت پیاز در بازار شده است، بیان می کند: کشاورزان و افرادی که در سال گذشته پیاز کشت کردند متضرر شدند که همین امر باعث شده آن ها در سال جاری میزان کشت پیاز را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عرضه پیاز در بازار کم شده است، می گوید: بی شک گرانی محصولات قدرت خرید مردم را کاهش داده است و افزایش قیمت ها نقش مهمی در کاهش خرید مردم دارد.

نائب‌رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر در میدان میوه و تره بار شیراز محصولات از تمام کشور وارد می شود، می گوید: در شرایط فعلی مرکبات استان فارس به دیگر کشورها صادر می شود.

غلامرضا پور ادامه می دهد: افزایش نرخ دلار تنها باعث شده قیمت موز بالا رود و تاثیری بر محصولات داخلی نگذاشته است.

افزایش دلار موز را گران کرد

پهلوسایی نائب رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشی شیراز هم در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تمام محصولات میوه در بازار وجود دارد، می گوید: در شرایط فعلی نوسان نرخ دلار قیمت محصولاتی مانند موز را به شدت گران کرده است و نرخ محصولات و مرکبات در بازار میوه و تره بار موجود است.

وی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات محصولاتی مانند پیاز قیمت این محصول را در بازار داخلی گران کرده است، می گوید: قیمت هر کیلو موز در میدان میوه و تره بار شیراز به 65 هزار تومان رسیده است و قیمت هرکیلو پیاز هم در میدان تره و بار به حدود 20 هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه میوه و تره بار فروشی شیراز با اشاره به اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، ادامه می دهد: در شرایط فعلی مردم میوه هایی مانند موز را دانه ای خریداری می کنند.

پهلوسایی در ادامه با بیان اینکه قیمت مناسب محصولات مرکبات مانند پرتقال و نارنگی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، می گوید: در حال حاضر اتحادیه میوه فروشان از مغازه های سطح شهر شیراز به صورت کامل نظارت می کند.

نائب رئیس اتحادیه میوه و تره بار ادامه می دهد:بسیاری از مردم که سال گذشته میانگین روزانه حدود 3 تا 5 کیلو میوه وتره بار خریداری می کردند در شرایط فعلی تنها یک کیلو می خرند، زیرا افزایش قیمت ها بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه های حمل و نقل، قیمت میوه ها را افزایش داده ، می گوید:قدرت خرید مردم در میوه و تره بار به 30 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار