ابراهیمی گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در طرح «مکتب حاج قاسم» و با نام مبارک «حاج قاسم سلیمانی» از زندان های استان فارس آزاد شده اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸ 01 January 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: اسحاق ابراهیمی در نشست صمیمی خیران در اداره کل زندان های فارس که در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به منظور کمک به روند آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس برگزار شد، گفت: مشارکت خیرین در آزادسازی زندانیان اقدام خداپسندانه و ارزشمندی است.

مدیرکل زندان های استان فارس افزود: با همکاری بسیج حقوقدانان و سپاه فجر استان فارس و حمایت های خیرین در قالب «مکتب حاج قاسم»، برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد استان فارس، طرح آزادسازی زندانیان را طی 2 سال متوالی آغاز کرده ایم.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در طرح «مکتب حاج قاسم» و با نام مبارک «حاج قاسم سلیمانی» از زندان های استان فارس آزاد شده اند.

ابراهیمی اعلام کرد: طبق آمار بسیج مستضعفین کشور، استان فارس با همت خیرین، بیشترین تعداد آزادی زندانیان جرائه غیر عمد در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به شمار زندانیان آزاد شده استان در سال جاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری حدود۳۵۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران از زندان های استان آزاد شده اند.

ابراهیمی اضافه کرد: مجموع بدهکاری این افراد ۳۷۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان بود که با تلاش همکاران ما در ستاد دیه و مددکاران زندان های استان از شکات پرونده ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان گذشت و تخفیف اخذ شد و آورده خود زندانیان در این ارتباط هم حدود 2 میلیارد و 620 میلیون تومان بوده است و ۱۸۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان هم توسط مراجع قضایی، اعسار زندانیان واجد شرایط پذیرفته شده است و از رئیس کل دادگستری، دادستان های استان و قضات که پرونده ها را در کمترین زمان مورد بررسی قرار داده اند، قدردانی می کنیم.

وی اعلام کرد: این زندانیان با مجموع ۳۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان از منابع مختلف اعم از تسهیلات بانکی، مبلغ سه میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان ستاد دیه کشور و ۱۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان ستاد دیه استان از محل کمک‌ های خیرین استان بهره مند شده اند و 10 میلیارد و یکصد میلیون تومان هم توسط بانک های عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرکل زندان های فارس گفت: ۸۷۲ زندانی در حال حاضر به دلیل محکومیت مالی در زندان های استان نگهداری می شوند ۸۳۳ مرد و ۳۹ زن هستند و ۶۳۲ نفر محکوم مالی و مابقی به جرم تصادفات، دیه، نفقه، مهریه و حوادث کارگاهی در زندان ها نگهداری می شوند و زندانیان جرائم غیرعمد چشم انتظار دستان پرسخاوت مردم خیر هستند تا از بند رها شوند.

وی همچنینن اعلام کرد: مراسم آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد فارس، ۱۲ دی با حضور مسئولان ارشد فارس در زندان مرکزی شیراز برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار