مدیر کل زندان های استان فارس: بیش از ۸۷۰ زندانی جرائم مالی در زندان های فارس، منتظر کمک های خیرین هستند
کد خبر: ۱۰۸۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 02 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مراسم تقدیر از خیرین و نیک اندیشان استان گفت: با همت خیرین می توانیم همه زندانیان مالی زیر ۵۰۰ میلیون ریال را آزاد کنیم و دستگاه قضایی از طریق دادستانی مرکز استان، شوراهای حل اختلاف و ستاد دیه زمینه این اقدام بزرگ را فراهم خواهد کرد.

وی در حاشیه این مراسم در زندان عادل آباد با اشاره به آزادی ۴۲ بانوی جرایم غیر عمد در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با همت خیرین بیان کرد: حضور زنان با جرایم مالی و غیر عمد برای هیچ کس پذیرفته شده نیست و در تلاشیم که با کمک های خیرین زنان زندانی بخصوص زنان سرپرست خانوار در اولویت آزادی قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع خیرین به تلاش های شوراهای حل اختلاف استان در مصالحه پرونده ها و اخذ رضایت از شکات اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۴۱۰ نفر زندانی و در سال جاری نیز تعداد ۲ هزار ۲۴۸ نفر از محکومین زندان ها با اخذ رضایت و یا تخفیف از شکات از زندان های آزاد شده اند که این اقدام ما در مجموعه شوراهای حل اختلاف در راستای تکمیل نیت خیرخواهانه خیرین برای آزادی بیشتر زندانیان بدهکار مالی و غیر عمد است.

وی همچنین از آزادی ۶ هزار و ۵۰۰ زندانی در نتیجه صدور احکام جایگزین حبس و ۸۵۰ زندانی تحت مراقبت های الکترونیک خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با بهره از ظرفیت های قانونی در کنار خیرین تلاش می کند زمینه ساز آزادی زندانیان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید مجدد بر جدیت دستگاه قضایی در بر خورد با مجرمان جرائم مهم و خشن تصریح کرد: ما زندان را جایی برای عبرت مجرمان خطرناک و خشن می دانیم همانگونه که در هفته گذشته همه شاهد برخورد قاطع و قانونی با متعرضین به نوامیس مردم بودند. وی در ادامه اظهار کرد: توان و حمایت خود در مسیر گره گشایی از مشکلات مجرمان غیر عمد و مالی را به کار خواهیم بست.

مدیر کل زندان های استان فارس: بیش از ۸۷۰ زندانی جرائم مالی در زندان های فارس، منتظر کمک های خیرین هستند
در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و به منظور کمک به روند آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد زندانیان استان، نشست صمیمی خیرین با حضور رئیس کل دادگستری فارس، مدیرکل زندان ها، رئیس شوراهای حل اختلاف، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان و جمعی از خیرین در سالن اجتماعات شهید لاجوردی اداره کل زندان های فارس برگزار شد.

اسحاق ابراهیمی در این نشست ضمن تقدیر از حضور ارزشمند خیرین در این گونه اقدامات انسان دوستان گفت: با همکاری بسیج حقوقدانان و سپاه فجر استان فارس و حمایت های شما خیرین عزیز در قالب مکتب حاج قاسم، برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد طرح آزادسازی زندانیان را طی دو سال متوالی آغاز نمودیم و بالغ بر هزار و ۷۰۰ زندانی جرایم غیرعمد طی این طرح و با نام مبارک حاج قاسم سلیمانی از زندان های استان آزاد شدند.

وی افزود: طی آماری که از سوی بسیج مستضعفین کشور اعلام شده است استان فارس با همت شما خیرین عزیز بیشترین تعداد آزادی را در سطح کشور داشته است .

مدیر کل زندان های استان فارس تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود۳۵۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد را از زندان های استان آزاد کردیم که این هم نتیجه کمک شما خیرین عزیز در سطح استان است.

مدیر ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه مجموع بدهکاری این افراد ۳۷۱ میلیارد و ۳۱۹ میلیون تومان بوده است، افزود: با تلاش همکاران ما در ستاد دیه و مددکاران زندان های استان از شکات پرونده ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان گذشت و تخفیف اخذ شده است. ضمن اینکه آورده خود زندانیان در این ارتباط حدود دو میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان بوده است و مبلغ ۱۸۶ میلیارد و ۳۴۶ میلیون تومان توسط مراجع محترم قضایی اعسار زندانیان واجد شرایط پذیرفته شده است که جا دارد از رییس کل دادگستری، دادستان های استان و قضات شریفی که پرونده ها را در کمترین زمان مورد بررسی قرار دادند صمیمانه تشکر می کنم.

وی یاد آور شد: این زندانیان با مجموع ۳۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان از منابع مختلف اعم از تسهیلات بانکی، همچنین مبلغ سه میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان ستاد دیه کشور و مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان هم توسط ستاد دیه استان از محل کمک‌های خیرین استان کمک شده و ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم بانک های عامل تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این افراد قرار دادند.

مدیرکل زندان های فارس همچنین با بیان اینکه همینک ۸۷۲ نفر از هم نوعان به سبب محکومیت مالی در زندان های استان نگهداری می شوند گفت: از این تعداد ۸۳۳ نفر مرد و ۳۹ نفر خانم هستند که ۶۳۲ نفر محکوم مالی و مابقی به جرم تصادفات، دیه، نفقه، مهریه و حوادث کارگاهی در زندان ها نگهداری می شوند.

ابراهیمی پس از تشریح میزان بدهی محکومان مالی موجود در زندان‌های استان خطاب به خیرین اذعان کرد: زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار دستان پرسخاوت شما عزیزان برای بازگشت به کانون خانواده و جامعه هستند.

گفتنی است مراسم آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان ، روز دوشنبه ۱۲ دیماه با حضور مسئولین ارشد فارس در زندان مرکزی شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار