فرماندار گراش خواستار برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای این شهرستان شد و گفت: هفت هزار و ۵٠٠متر مربع از اراضی دولتی از دست متصرفان خارج شد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 04 January 2023

تابناک فارس به  نقل از مهر: محمود طاهرزاده در بازدید میدانی از سطح روستاهای بخش مرکزی خواستار برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان شد و گفت: در خصوص نظارت بر ساخت و سازهای شهرستان نباید غفلت و سهل انگاری صورت گیرد.

فرماندار گراش از بازگشت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی در روستاهای کسرالدشت و فداغ خبر داد و گفت: ارزش این زمین‌ها بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

محمود طاهرزاده افزود: در این راستا ۱۰ پرونده تخلف ساخت و ساز غیر مجاز نیز در روستای شمس آباد تشکیل شده است.

وی با اشاره به افزایش نظارت برای کاهش تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان گفت: نظارت‌ها در حوزه روستایی افزایش می‌یابد و همه باید تلاش کنیم تا بر اساس قوانین، نسبت به پیشگیری و همچنین برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز به ویژه در اراضی دارای کاربری مغایر اقدام شود.

رئیس شورای تأمین شهرستان گراش با بیان اینکه وظایف هر دستگاه در حراست از اراضی ملی پیش بینی شده است، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تکالیف قانونی خود در قبال ساخت و ساز غیر مجاز پیگیری و انجام دهند.

وی افزود: شهرداری در حوزه شهری و دهیاران، ناظران فنی، بنیاد مسکن، امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق روستایی متولی اصلی نظارت برساخت و سازهای مجاز و جلو گیری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند.

محمود طاهرزاده خاطر نشان ساخت: کم توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز، مصداق ترک فعل است و مدیران متخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

برچسب ها: بازگشت ، زمین ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار