یکی از کارگارن نرگس شیراز گفت: آنها از اول هم موافق تغییر کاربری بودند وحالا تیر خلاص را برپیکر بزرگترین صنعت این استان شلیک کردند و در این میان، بیچاره کارگران، سهامداران بازنشسته، این پینه به دستان و کهنه سربازان عرصه تولید در سالهای دفاع مقدس و خلوت گزیدگانی که چشم امیدشان به اجرای عدالت بوده وهست.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 04 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: البته که خروج شخصی مثل میرسلیمی از کارخانه نرگس و واگذاری کارخانه طبق قانون و اصل ۴۴ قانون اساسی، به شخص یا اشخاصی که صنعتگر باشند و اهلیت تولید داشته باشند و باعث رونق اقتصادی شرکت شوند، اتفاق بسیار خوبی خواهد بود، اما فروش صوری به فردی که نه اهلیت لازم برای ورود به صنعت را داراست و نه حتی یک روز در کارخانه‌ای شبیه به نرگس فعالیت داشته‌است! وضعیت اسفناک کارخانه را بدتر هم خواهد‌کرد.

بارها و بارها خواهش کردیم و خواستار اقدام سریع و عزم جدی مسئولان استان برای رسیدگی به وضعیت اسفناک نرگس شدیم و ورود دستگاه قضایی به بحث واگذاری این واحد صنعتی را مطالبه کردیم، اما انگار همه اینها نتیجه عکس داد و زور و قدرت و نفوذ مالک کارخانه، که کل این مجموعه صنعتی را شبیه هدیه دریافت کرده‌بود، بر تلاش و فریادهای ما چربید و به راحتی و بدون هیچ مانعی توانست ظاهرا کارخانه را به شخص ثالثی بفروشد و یا در مقابل بدهی سنگین خود، تهاتر کند و از زیر بار پاسخگویی به عملکرد سی ساله، فرار کند.

احمد روشن، نماینده سهامداران و بازنشستگان این کارخانه در همین رابطه به فارس گفت: در روز دوشنبه مورخ ۱۲ دی ماه، در جلسه‌ای که در دفتر مدیریت شرکت روغن نباتی نرگس شیراز داشتم، مدیریت داخلی شرکت اقای مهندس بیگ محمدی اعلام کرد که کارخانه به شخصی بنام خسروانی که ظاهرا مبلغ هنگفتی از سید‌مهدی میر‌سلیمی طلبکار بوده واگذار شده، از اینکه مثل همیشه ما سهامداران نادیده گرفته شده ودر جریان این نقل و انتقال قرارنگرفته‌ایم بسیار متعجب شدم، وقتی این موضوع را با چند نفر از افراد مطلع در میان گذاشتم که پیگیر بشوند و از جزئیات بیشتری اطلاع پیدا کنم، ساعت 8 صبح روز سه شنبه۱۳ دی‌ماه، معاونت اقتصادی استانداری اقای دکتر ربانی زاده بابنده تماس گرفته و موضوع فروش کارخانه را تکذیب کرد.

روشن همچنین افزود: ساعت 13همین روز شریفی معاون ربانی زاده که برای پیگیری عدم پرداخت دوماه حقوق کارگران شاغل و تاخیر در پرداخت چند ماه بیمه کارگران به شرکت دعوت شده بود، تایید کرد که بله این انتقال صورت گرفته و ما پیگیر اهلیت وصلاحیت مالک جدید هستیم، ضمن اینکه این دوگانگی در واحد اقتصادی استانداری برایم تعجب اور و شبهه برانگیز بود، همین جا به نمایندگی از طرف کلیه سهامداران خرد اعلام می‌کنم که هر شخص یا نهاد یا ارگانی که قصد خرید سهام میرسلیمی را دارد، بایستی اول در جلسه‌ای با نمایندگان سهامداران خرد وارد مذاکره شود تا تکلیف سهام و مطالبات ما روشن شود و همچنین مراجع قضائی و مدیران اجرائی استان ‌باید تکلیف صد‌ها دستگاه فروخته شده و یا به خارج از استان انتقال داده شده این کارخانه را که هم از سرمایه این استان بوده و هم سهم سهامداران از فروش این همه اموال و دستگاه نادیده گرفته شده را روشن نمایند.

نماینده سهامداران و بازنشستگان کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز همچنین افزود: امید است روز پنجشنبه که وزیر صمت برای بررسی صنایع استان فارس به شیراز می‌آید، بازدیدی از این شرکت داشته باشد تا در جریان نابودی این صنعت بزرگ تولیدی توسط بخش خصوصی قرار گیرد.

به میان کارگران کارخانه که در حیاط و نمازخانه جمع شده بودند و منتظر نماینده استانداری بودند، رفتم.

یکی از آنها که تمایل به معرفی خود نداشت، گفت: اتفاق ناگواری که منتظر آن بودیم به وقوع پیوست کارخانه روغن نباتی نرگس به شخصی واگذار شد که نه صنعتگر است نه تولید کننده و نه کارافرین، نه اهلیت دارد و نه صلاحیت! برای صنعت بعد از سال ها تلاش بی وقفه نامه نگاری ها، مکاتبات و 32 جلسه که با حضور مدیران ارشد اجرائی شیراز در دادگستری، دادستانی، استانداری، شرکت روغن نباتی، کمسیون کارگری استانداری و در دفتر‌ معاونان سیاسی و اقتصادی استانداری تشکیل شد، اکنون با بی‌تدبیری و بی‌خیالی مدیران اجرائی جواز تعطیل شدن کارخانه صادر شد و بی‌تردید این اقدام بدون چراغ سبز معاونت اقتصادی استانداری نمی‌تواند انجام شده باشد.

وی ادامه داد: آنها از اول هم موافق تغییر کاربری بودند وحالا تیر خلاص را برپیکر بزرگترین صنعت این استان شلیک کردند و در این میان، بیچاره کارگران، سهامداران بازنشسته، این پینه به دستان و کهنه سربازان عرصه تولید در سالهای دفاع مقدس و خلوت گزیدگانی که چشم امیدشان به اجرای عدالت بوده وهست.

آن ها حتی برای هزینه درمانشان آه در بساط ندارند ولی می بینند که میرسلیمی و امثال او با خون دل کارگران روزبه‌روز گردنشان کلفت‌ترمی‌شود.

فرد دیگری که به نظر می‌رسید جزو بازنشستگان کارخانه باشد هم گفت: ما از شخص آقای استاندار و دادستان تقاضا داریم که ابتدا تکلیف اموال و املاک به هدر رفته کارخانه، سهام بازنشستگان و حقوق و حق بیمه معوقه کارگران را مشخص کنند و بعدا اجازه واگذاری کارخانه به شخص ثالث را صادر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار