دبیر سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار گفت: عمار سینمای بدون مرز است که مرز‌ها را حذف کرده است و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشند.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 05 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سهیل اسعد دیشب در مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مردمی عمار که با هدف بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: در عمار مردم هم مبین و تبیین کننده هستند و هم از تبیین حقیقت استفاده می‌کنند. زمانی که انقلابی‌ها پس از فتنه ۸۸ مستند‌ها و فیلم‌هایی را برای بیان حقایق آماده کرده بودند تا حقایق را به مردم بیان کنند متاسفانه ساختار سینمای ایران و رسانه اجازه بیان این حقایق ندادند.آ‎غاز سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از حرم شاهچراغ در شیراز

اسعد به بیان ویژگی‌های جشنواره فیلم عمار پرداخت و افزود: عمار سینمای بدون مرز است که مرز‌ها را حذف کرده است در عمار همه پاسپورت ورودی دارند و همه می‌توانند بدون هیچ قید و شرطی فعال سینمایی باشند.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه عمار سینمای ساده و آسان است، تاکید کرد: لازم نیست امکانات زیادی داشته باشد تا عماری باشید با یک موبایل هم می‌توانیم فعال سینمایی باشیم و اثر خود را بفرستیم.

در این مراسم، از برگزیدگان بخش‌های اعلام شده تقدیر شد. آثار جشنواره نیز از ۱۵ تا ۲۱ دی‌ماه در سینمافلسطین تهران به نمایش درمی‌آیند. همچنین همانند دوره پیشین، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به تارنمای عماریار AmmarYar.ir به صورت مجازی به تماشای آثار این دوره جشنواره بنشینند.

همخوانی سرود سلام فرمانده با حضور «اشرف التمیمی» مسئول گروه سرود سلام فرمانده کشور عراق و برگزاری کارگاه تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی «سفر نویسنده» با حضور سید محمد حسینی، مدیرعامل «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» نیز از برنامه‌های جنبی افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره عمار است که پنج‌شنبه، ۱۵ دی‌ماه ساعت ۸ تا۱۴:۳۰ در حرم‌مطهر حضرت‌شاه‌چراغ (ع)، سالن ولایت برگزار می‌شود.

همچنین، کارگاه مستند؛ «از ایده تا اجرا» نیز باحضور استاد مصطفی شوقی کارگردان مستند‌های ۷۲ساعت، شورش علیه سازندگی و هویدا؛ در همین روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در سالن ولایت این حرم مطهر اجرا می‌شود.آ‎غاز سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از حرم شاهچراغ در شیراز

اکران مردمی آثار جشنواره سیزدهم با موضوع حاج قاسم
مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در ۱۴ نقطه کشور برگزار و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی آثار تولید شده با موضوع حاج قاسم اکران می‌شود.
همزمان با سومین سالگرد شهید بی‌مرز سردار سلیمانی، فیلم‌های مرتبط با این موضوع در لیست اکران‌های سیزدهمین دوره این جشنواره در سامانه اکران مردمی قرار گرفت. «پاییز پنجاه سالگی» و «کهکشان» در بخش مستند، «رویای صادق» در بخش «موشن گرافیک»، «امتحان نهایی»، «صلاحیت» و «قاسم آباد» در بخش فیلم داستانی، «اول بسم الله» در بخش پویانمایی و «go to home» در بخش نماهنگ از جمله آثاری هستند که در جشنواره سیزدهم با موضوع سردار سلیمانی تولید شده و به بخش مسابقه راه یافته اند.

آمار آثار سیزدهمین جشنواره عمار
در این دوره بیش از ۳۴۰۰ اثر برای رقابت به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است. بر همین اساس ۲۷۸۱ اثر در قالب «فیلم» و ۶۴۱ اثر در بخش «فیلمنامه» با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در بخش «فیلم» ۹۲۲ مستند، از این بین ۱۶۱ «پویانمایی»، ۱۲۸ اثر در قالب «تولیدات تلویزیونی»، ۶۶۰ اثر «داستانی»، ۶۴۳ اثر در بخش «فیلم ما» و ۲۷۳ اثر در قالب نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده است.


از ۶۴۱ اثر ارسالی در بخش فیلمنامه ۳۴۷ فیلمنامه کامل، ۱۹ سیناپس و ۲۷۵ طرح فیلمنامه در قالب‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و سریال است که به دبیرخانه ارسال شده که بعد از بررسی اولیه تعداد آثار نهایی پذیرفته شده اعلام خواهد شد. اما از بین ۹۲۲ اثر مستند ۷۹ اثر در بخش نهضت جهانی، ۴۶ اثر در قالب مستند جنگ اقتصادی و رویای ایرانی، ۲۰۸ اثر در قالب جنگ نرم، ۱۲۳ اثر در بخش تاریخ سیاسی، ۲۶۱ اثر در بخش تاریخ فرهنگی، ۱۶۴ اثر در بخش ملت قهرمان و ۴۱ اثر در بخش نقد درون گفتمانی به دبیرخانه ارسال شده‌اند.

اهالی فرهنگ و هنر در این دوره از جشنواره در بخش‌های مختلف نماهنگ، فیلمنامه، فیلم ما، پویانمایی، موشن گرافیک، تولیدات تلویزیونی و گزارش خبری باهم رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر بخش در اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره عمار معرفی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار