وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فولاد از صنایع مهم در کشور است و در ماه گذشته رتبه هفتم تولید فولاد در جهان به ایران رسید.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 05 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان گفت: فولاد از صنایع مهم در کشور است و در ماه گذشته رتبه هفتم تولید فولاد در جهان به ایران رسید.

وی با اشاره به آغاز ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش گرم در شهرستان بختگان گفت: ساخت این طرح به عهده چند شرکت مطرح و بزرگ است و امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی بدون توقف راه اندازی شود.

فاطمی امین با اشاره به نقش موثر این کارخانه در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه گفت: با راه‌اندازی صنایع پایین دستی فولاد در کنار این واحد تولیدی-صنعتی می‌توان برای پیشرفت و اقتصاد بختگان گام بزرگی برداشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر بکارگیری نیرو‌های بومی برای راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی افزود: مدیران همچنین باید با برگزاری دوره‌های آموزشی در منطقه، نیرو‌های آموزش دیده را برای جذب در زمان بهره برداری آماده کنند.

ساخت کارخانه تولید آهن اسفنجی با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیار ریال در بختگان آغاز شد

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در مدت ۲ سال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: فولاد اسفنجی می تواند فارس را تبدیل به قطب صنعتی کند.

فرهاد طهماسبی در آئین کلنگ زنی کارخانه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بختگان بیان کرد: شهرستان بختگان میزبان یک رویدادی است که می‌تواند فارس را در آینده تبدیل به قطب صنعتی کند.

وی ادامه داد: ایجاد فضاهای عادلانه در تمامی شهرستان‌های کشور از جمله رویدادهایی است که می‌تواند منجر به توسعه یافتگی در شهرستان‌ها شود.

طهماسبی تاکید کرد: امید است زنجیره فولاد در این شهرستان تکمیل شود. آب مورد نیاز این طرح بزرگ صنعتی از خلیج فارس تأمین خواهد شد و آبی از منابع زیر زمینی شهرستان برای این صنعت اختصاص نخواهد یافت.

وی یادآور شد: ایجاد شرکت تعاونی فراگیر بختگان از جمله خواسته‌های مردمی است از این رو امید است وزارت صمت با این مطالبه مردمی نیز موافقت کرده تا شرایط توسعه یافتگی شهرستان سرعت بیشتری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار