مدیر شرکت توسعه گردشگری استان فارس :موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) باید در سایر استان ها هم جا بیفتد و اعتقاد دارم که این شناخت هنوز در سایر استان ها به حد کافی شکل نگرفته است و برگزاری هفته های فرهنگی شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) می تواند این موضوع را جابیندازد و زمینه تعریف سفرهای زیارتی توسط سایر استان ها باید پیگیری شود و لازم است ردیف خاص موضوع زیارت در شیراز و ایجاد سفرهای زیارتی برای مردم و کارکنان دولت باید بودجه هایی توسط دولت در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ 07 January 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: سید احمدرضا نقیب زاده، امروز شنبه (17 دی) در جمع خبرنگاران گفت: جایگاه شیراز و فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در کشور معرفی شده است و این موضوع یکی از جنبه های مضاعف گردشگری شیراز و استان فارس است.

مدیر شرکت توسعه گردشگری استان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به عنوان یک جنبه مضاعف گردشگری بیان فرمودند و ایشان با یک شناخت کامل نسبت به استان فارس و این جایگاه معنوی، این افتخار را به شیراز ارائه کردند، اظهار کرد: برای نیل به این هدف باید مدیریت و برنامه ریزی واحد باید داشته باشیم و برای اینکه این جایگاه برسیم نیاز بود ساختار مشخصی را شکل دهیم و در این چارچوب بود که شرکت توسعه گردشگری استان موضوع زیارتی شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)، تحت عنوان «سحاب» را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای اینکه این طرح یک جامعیت داشته باشد یک ساختار اجرایی و یک کارگروه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با مدیریت معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس این کارگروه هدایت می شود و پیش بینی شده است تا پایان 1404 جذب یک میلیون نفر زائر را برنامه ریزی کرده ایم.

نقیب زاده با تاکید بر اینکه هر کدام از این افراد به عنوان سفیر زیارتی برای شیراز در نظر گرفته شده است، افزود: بسته خدماتی سفر برای این زائرین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: موضوع شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) باید در سایر استان ها هم جا بیفتد و اعتقاد دارم که این شناخت هنوز در سایر استان ها به حد کافی شکل نگرفته است و برگزاری هفته های فرهنگی شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) می تواند این موضوع را جابیندازد و زمینه تعریف سفرهای زیارتی توسط سایر استان ها باید پیگیری شود و لازم است ردیف خاص موضوع زیارت در شیراز و ایجاد سفرهای زیارتی برای مردم و کارکنان دولت باید بودجه هایی توسط دولت در نظر گرفته شود.

نقیب زاده با اشاره به اینکه پنج زمین برای احداث زائرسرا توسط شورای اسلامی شهر شیراز در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: راه اندازی بازار «ملل» شیراز توسط شرکت گردشگری استان فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این بازار با معماری برگرفته از معماری دوره زندیه و به صورت کاملا سنتی ساخته می شود و رونق اقتصاد هنر و صنایع دستی در نظر گرفته شده است، افزود: در این بازار 65 مغازه وجود دارد، در محله «سرباغ» در منظقه تاریخی و نزدیک به گذر «سنگ سیاه» واقع دشه است، این بازار حداکثر تا ابتدای اسفند سال جاری در شیراز به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

نقیب زاده گفت: یکی از مشکلاتی که ما داشتیم پرواز به عراق بود و سه شنبه این هفته پرواز شیراز – نجف برقرار شد و امید است این پرواز زمینه گردشگری سلامت را از عراق فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار