میدان شاهی گفت: طرح «پلکانی» مصرف گاز در راستای مدیریت مصرف اعمال می شود و گازبهای مشترکان گاز که مصرف آنها در ماه‌ های بسیار سرد سال، حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله سه جدول پلکانی) باشد، رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 07 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: علی اکبر میدان شاهی، امروز شنبه (17 دی) از اعمال گازبهای رایگان برای مشترکان خوش مصرف در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه بتوانیم زمستان گرمی را در استان سپری کنیم به کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ضمن تشریح طرح «پلکانی» مصرف گاز ادامه داد: این طرح در راستای مدیریت مصرف اعمال می شود و گازبهای مشترکان گاز که مصرف آنها در ماه‌ های بسیار سرد سال، حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله سه جدول پلکانی) باشد، رایگان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تعرفه مشترکانی که با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است، اظهار کرد: صورتحساب این مشترکان مشابه سنوات گذشته است و تنها تعرفه مشترکان پرمصرف بخش خانگی، یعنی از پلکان چهار به بعد افزایش یافته است و این تغییر تعرفه از ۱۶ آذر در صورتحساب‌ های مشترکان اعمال می‌شود.

میدان شاهی افزود: گازبهای مشترکانی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند و مصرف آنها در حد متعارف است هم رایگان خواهد بود اما در عین حال، مشترکان عادی و حتی مشترکان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اگر از این سقف مصرف عبور کنند، حجم مازاد مصرف آنها مشمول پرداخت تعرفه‌ های پلکانی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اکنون ۶۵ درصد حجم گاز مصرفی بخش خانگی در دوره سرد سال توسط سوی مشترکان پرمصرف (پلکان چهار تا ۱۲) مصرف می ‌شود اما در عین حال، بیشترین مقدار یارانه پنهان انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می ‌کنند اما برای ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی با مصوبه هیئت وزیران، برای مشترکان پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز هم جریمه ‌هایی اعمال می شود.

میدان شاهی اعلام کرد: طبق این آئین ‌نامه، اماکن مذهبی، هتل‌ ها، مساجد و ... هم اگر بیشتر از ۱۰ درصد نسبت به بازه مشابه سال قبل، در مصرف صرفه‌ جویی داشته باشند به ازای هر یک درصد صرفه‌جویی، ۱۰ تا 40 درصد بخشودگی در گاز خواهند داشت.

وی با اشاره به مصرف گاز واحدهای صنعتی هم گفت: مشترکان صنعتی هم اگر تعمیرات اساسی خود را به دوره سرد سال موکول کنند و حداقل پنج روز پیاپی، ۳۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، گازبهای آنها متناسب با حجم گاز صرفه‌جویی شده، پنج درصد بخشودگی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار