مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ۱۱۵ هزار کودک در استان امسال غربالگری بینایی شده‌اند که ۳۶۲ کودک مبتلا به اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 08 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدرضا هوشیار از آمادگی پایگاه‌های دائم و غیردائم بهزیستی فارس برای غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال خبر داد و گفت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که در بسیاری موارد و با تشخیص زودهنگام در سن زیر شش سالگی قابل پیشگیری است.
مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه چشمان بعضی کودکان با آن که سالم و طبیعی به نظر می‌رسند، اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند، عنوان کرد: شیوع این بیماری در کشور ما ۱.۴ درصد است.
او با بیان اینکه برای پیشگیری و درمان اولیه تنبلی چشم باید چشم همه کودکان در سنین طلایی زیر ۶سال مورد غربال بینایی قرار گیرد، گفت: والدین همه کودکان ۳ تا ۶ سال در سراسر استان باید با مراجعه به پایگاه‌های غربالگری بینایی تحت نظارت بهزیستی فارس، اقدام به سنجش بینایی و غربالگری برای فرزند خود کنند.
هوشیار عنوان کرد: در زمان حاضر ۱۸۷ پایگاه دائم و غیر دائم در مراکز مثبت زندگی و مجتمع‌های خدمات بهزیستی همکار در برنامه غربالگری بینایی هستند و تمام پایگاه‌ها مجهز به E چارت شده‌اند و ۲۶ شهرستان نیز دارای دستگاه اپتیک پلاس پرتال برای غربالگری کودکان در مناطق روستایی و صعب العبور فعال هستند.
او همچنین اعلام کرد که در ۹ ماه گذشته امسال تاکنون ۱۱۵هزار و پانصد کودک در سطح اول مورد غربالگری قرار گرفتند و تاکنون ۳۶۲ کودک مبتلا به اختلالات بینایی تشخیص و تحت درمان قرار گرفته‌اند که به معنای پیشگیری از کم بینایی و نابینایی این کودکان در آینده است.
هوشیار با بیان اینکه کودکان پس از مراجعه خانواده به پایگاه‌های سنجش بینایی تحت غربالگری قرار می‌گیرند و در صورت تشخیص مشکل توسط بینایی سنج، تحت معاینات تشخیصی و تخصصی پزشکی قرار گرفته و در ادامه در صورت نیاز تجویز عینک، عمل جراحی و ... انجام می‌شود، عنوان کرد: در این راستا کمک هزینه عینک و عمل جراحی چشم کودکان بیمار برای خانواده‌های بی بضاعت توسط بهزیستی فارس تامین می‌شود.

برچسب ها: غربالگری ، بینایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار