نماینده مردم شیراز گفت: راه حل تنها تغییر وزرا نیست، بلکه می‌تواند شامل معاونین رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه هم باشد. نطق‌های چندروز قبل در مجلس بسیار تندتر از زمان روحانی است؛ مجلس در بحث معیشت و رضایتمندی مردم با هیچ‌کسی نه عهد اخوت بسته و نه تعارف دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 09 January 2023

تابناک فارس به نقل از جماران: امروز مردم در حوزه‌های مختلف با مشکلات متعددی روبرو هستند که مهم‌ترین آن وضعیت اقتصادی است. دیگر مسئله‌ی پرچالش چند ماه اخیر سرعت پایین اینترنت و فیلترشدن پیام‌رسان‌ها و اما سریال تکراری برجام که در دولت سیزدهم در حاشیه و سرگردان مانده است.
در خصوص عملکرد دولت در این بخش ها که با معیشت مردم گره خورده، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ارزیابی عملکرد دولت باید از سوی مردم گفته شود. ما در مجلس قانون‌گذاری می‌کنیم و نظارت بر اجرای قانون داریم؛ آیا قوانینی که تصویب کردیم اجرا شده است یا نه؟ پنجاه، پنجاه است. به نظر می‌رسد دولت باید اهتمام بیشتری در اجرای قانون بگذارد، چون ملاک باید اجرای قانون باشد،.
وی یادآور شد: یکی از قوانینی که ما نوشتیم و به دولت ابلاغ کردیم، بودجه است. دولت باید در چارچوب بودجه در سال ۱۴۰۰ پیش می‌رفت، اما به نظر می‌رسد در قالب بودجه پیش نرفته است؛ خصوصا در بودجه‌های عمرانی و اجرایی که بخش اجرایی تکلیفش مشخص است و شامل حقوق و دستمزدها می شود. اما در مورد بخش بودجه‌های عمرانی به نظر می‌رسد دولت نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و ارقام تخصیص مربوط به آن را جا به جا کرده است که این امر مشکلاتی را در توسعه کشور و اجرای عدالت اجتماعی به وجود می‌آورد و این قابل قبول نیست.


فضای مجازی برخواهد گشت، اما هنوز زود است

پاک فطرت در مورئبحث‌های پرچالش چند ماه اخیر در دولت سیزدهم گفت: امروز جنگ خطرناکی علیه ما به راه افتاده است؛ آن هم به نام «جنگ تبلیغاتی»، که بسیار خطرناک‌تر از جنگ نظامی است و به همین خاطر باید مقداری دقت کنیم و فضای مجازی را در کنترل داشته باشیم، وگرنه خون‌های بیشتری ریخته می‌شود و این سخت است. من اعتقاد دارم تا زمانی که مجموعه کاملا آرام شود و آمریکا، بی‌بی‌سی، اینترنشنال و رسانه‌های دیگر سعودی دست از شیطنت برندارند ما باید از فضای مجازی مواظبت کنیم. فضای مجازی برخواهد گشت، اما هنوز زود است و معتقدم ایران باید خودش در بحث فضای مجازی قوی‌تر عمل کند، نخبه‌های ما باید تلاش بیشتری کنند، شرکت‌های دانش بنیان وارد شوند و امیدوارم یک روزی در این زمینه خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم وخودکفا شویم.


در بحث برجام چوب بسیاری خوردیم

نماینده مردم شیراز در پاسخ به این سوال که برجام تا چه اندازه می‌تواند در روند دولت سیزدهم تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: همه می‌دانیم که آمریکا نمی‌خواهد امتیازی به ایران دهد؛ آمریکا می‌خواهد در بحث برجام ما را زمین گیر کند و امتیاز بگیرد و امتیاز هم تنها انرژی هسته‌ای نیست، بلکه می‌خواهد قدرت موشکی ما را مهار کند و دانشمندان ما زیر نگین آنان باشد. خود من به عنوان نماینده مجلس این اجازه را به دولت نخواهم داد. ما با اینکه در بحث برجام چوب بسیاری خوردیم، باید به جلو پیش برویم.


راه حل تنها تغییر وزرا نیست

وی در پایان گفت: راه حل تنها تغییر وزرا نیست، بلکه می‌تواند شامل معاونین رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه هم باشد. نطق‌های چندروز قبل در مجلس بسیار تندتر از زمان روحانی است؛ مجلس در بحث معیشت و رضایتمندی مردم با هیچ‌کسی نه عهد اخوت بسته و نه تعارف دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار