استاندار فارس گفت: از همه صاحب‌نظران، پیشکسوتان و نخبگان دعوت می‌کنم خارج از طیف‌های سیاسی و دسته بندی‌های مختلف، ظرفیت‌های هر شهرستان را برای گنجاندن در سند توسعه به فرمانداران و مسئولان شهرستان ارائه کنند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 09 January 2023

تابناک فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در حاشیه سیزدهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه کار تدوین سند برنامه‌ی توسعه 37 شهرستان فارس آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده این سند آماده شود، اظهار داشت: این اسناد پس از تدوین، در شورای برنامه ریزی استان مصوب خواهد شد؛ از همه صاحب‌نظران، پیشکسوتان و نخبگان دعوت می‌کنم خارج از طیف‌های سیاسی و دسته بندی‌های مختلف، ظرفیت‌های هر شهرستان را برای گنجاندن در سند توسعه به فرمانداران و مسئولان شهرستان ارائه کنند.

استاندار فارس با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه توسط دولت محترم در دست تدوین است، اظهار کرد: تا کنون بیش از 100 پیشنهاد برای گنجاندن در این برنامه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصویب و برای ارسال به تهران آماده شده است.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود به کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی جهش مسکن در شهرستان استهبان اشاره کرد و افزود: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با الحاق 70 هکتار از اراضی ملی به منظور تامین زمین مورد نیاز مسکن در شهرستان استهبان موافقت شد.

وی ادامه داد: همت دولت بر این است که مسکن ملی در شهرستان‌ها حتی المقدور بصورت یک‌طبقه ساخته شود؛ درصورتی که زمین‌های دیگری برای این کار در استهبان تامین شود امکان ساخت مسکن ویلایی در این شهرستان نیز وجود دارد.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد چهارمین مرکز داده کشور در شهر جدید صدرا خبرداد و گفت: کلیات این طرح مصوب شده و تامین 20 هکتار زمین مورد نیاز اجرای این طرح در شورای برنامه ریزی فارس مصوب شد که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ساخت این مرکز در شهر جدید صدرا آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مرکز داده‌ی فوق بعنوان تنها مرکز جنوب کشور در مسیر خدمت رسانی قرار خواهد گرفت که ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و سایر رشته‌های مرتبط برخوردار خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار