مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس گفت: با توجه به سرد شدن هوا در فصل زمستان و افزايش چشمگير مصرف گاز در بخش خانگي، محدوديت هايي در تامين سوخت نيروگاه هاي توليد برق ايجاد شده است كه بر همين اساس ضرورت دارد مشتركان نسبت به كاهش حداقل 10 درصدي مصرف برق همكاري نمايند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 09 January 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان فارس، حميدرضا كريمي فرد بر ضرورت ترويج و توسعه فرهنگ استفاده بهينه از انرژي اعم از گاز و برق در تمام طول سال تاكيد كرد و بيان داشت: در فصل زمستان به دليل برودت هوا، مصرف گاز در بخش خانگي افزايش مي يابد و اين موضوع تامين سوخت نيروگاه هاي گازي توليد برق را با مشكل مواجه مي نمايد. وي تصريح كرد: از اين رو همراهي و تعامل كليه مشتركان در رعايت موارد مصرف بهينه برق، ضمن جلوگيري از ايجاد اختلال در تامين برق كشور و استان، تداوم گرمابخشي منازل ساير هم وطنان را دنبال خواهد داشت.
كريمي فرد، در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تقدير از مشاركت و همراهي موثر مشتركان در گذر موفق از پيك بار تابستان 1401 ابراز داشت: تعامل و هم افزايي مسئولان، همكاري خوب مردم و كليه مشتركان استان فارس در كنار تلاش شبانه روزي كاركنان صنعت برق استان، سبب شد تا به طور شايسته و مطلوب از پيك بار تابستان عبور نماييم و انتظار مي رود اين مشاركت ها همچنان در فصل زمستان نيز تداوم داشته تا بتوانيم پيك بار زمستان سال جاري را نيز با موفقيت و بدون دغدغه سپري كنيم.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان فارس، همچنين در راستاي مصرف بهينه انرژي برق در فصول سرد سال به برخي از راهكارها اشاره كرد و افزود: بهره گيري بيشتر از نور خورشيد در طول روز، استفاده از لامپ هاي فوق كم مصرف (LED)، خاموش كردن لامپ هاي اضافي در منازل و محل كار، استفاده از لوازم برقي با برچسب مصرف بهينه انرژي (رتبه A)، كاهش تعداد دفعات و استفاده بهينه از دستگاه هاي برقي پر مصرف مانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، اتو و ... مي تواند تا حد زيادي در مصرف بهينه انرژي برق در فصل سرد سال موثر باشد.

برچسب ها: مصرف برق ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار