رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه ساماندهی حرم‌های مطهر یک بحث قدیمی در شهر شیراز است که همکاری نکردن مسئولان کشوری و پیگیری نشدن توسط مسئولان استانی آن را طولانی کرده است، گفت: نباید ساماندهی اطراف حرم تا به امروز طول می‌کشید اما به هر حال با پیگیری‌های فنی ذیل کمیسیون ماده ٥، در محدوده بین دو حرم یک باند ١٥٠ متری پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 09 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهدی طاهری دوشنبه ١٩ دیماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه برنامه شیراز ١٤٠٤، چهره این کلانشهر را در یک افق ٤ ساله به تصویر خواهد کشید، گفت: سال گذشته نیز شورا، ٧٢ بند را در قالب یک برنامه تصویب کرد و امروز با جامعیت بخشی به تمام سندها، برنامه جامع ۱۴۰۴، آماده شده است.

او با بیان اینکه در تدوین این برنامه از رویکردها و سندهای دوره‌های گذشته شورا استفاده شده است، گفت: چشم انداز این برنامه، شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع) و شهری با هویت اسلامی خواهد بود که در کنار برخورداری از شاخص‌های پایدار، در عرصه‌های علم، ادب و هنر سرآمد بوده و متفخر به سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

طاهری عنوان کرد: در جریان تدوین این برنامه، علاوه بر بهره مندی از اسناد بالادستی و مصوبات و برنامه‌های ادوار گذشته، از مشارکت عموم مردم و نخبگان هم استفاده شده و در کنار آن نشست‌های تخصصی و وبینارها اجرایی شده است.

او با بیان اینکه ساماندهی حرم‌های مطهر یک بحث قدیمی در شهر شیراز است که همکاری نکردن مسئولان کشوری و پیگیری نشدن توسط مسئولان استانی آن را طولانی کرده است، گفت: نباید ساماندهی اطراف حرم تا به امروز طول می‌کشید اما به هر حال با پیگیری‌های فنی ذیل کمیسیون ماده ٥، در محدوده بین دو حرم یک باند ١٥٠ متری پیش‌بینی شده است.

طاهری در عین حال خاطرنشان کرد که حدود ١.٥ سال است که طرح ٣٨٠ هکتاری ساماندهی اطراف حرم، معطل همین باند مانده و هنوز نهایی نشده است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید در این بخش اختیارات خود را به استان و کمیسیون ماده ٥ واگذار کند، گفت: این کار بسیار سنگینی است و شیراز قطعا توان فنی اجرای آن را دارد.

طاهری تاکید کرد: نمی‌خواهیم به جای شورای عالی معماری و شهرسازی تصمیم بگیریم اما شوخی که نیست و کل طرح معطل مانده و برای هر خط آن، باید مسیر شیراز به تهران طی شود.

او با بیان اینکه بحث ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری نیز یکی از اقدامات بسیار لازم است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورا در هیچ یک از بخش‌های شهرداری شیراز اجازه جذب نیرو و افزایش آن وجود ندارد و بحث ورود نیرو به شهرداری در هر قالبی با توقف رو به رو است.

رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: شهرداری نیز باید به زودی لایحه‌ای به شورا ارائه کرده و در آن ساماندهی نیروی انسانی و خروج هر چه سریعتر افراد دارای شرایط بازنشستگی و ... را تعیین تکلیف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار