معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس گفت:فارس استان صنعتی نبوده است و استان فارس کشاورزی بود و ضمن اینکه برای تامین امنیت غذایی کشور اقدام می کند، صنعتی بودن را در دستور کار قرار داده است و هر صنعتی که عدم آلایندگی داشته باشد مورد توجه ما قرار می گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ 11 January 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: محسن ربانی زاده، امروز چهارشنبه (21 دی) در جمع خبرنگاران گفت: فارس بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و در جایگاه چهارم کشور قرار دارد و از 72 شهرک صنعتی موجود در فارس، 61 شهرک فعال است و با برنامه ریزی، اقدام، نظارت، تیم هایی ایجاد کردیم که به صورت خودکار خروجی آن توسعه استان باشد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری فارس اضافه کرد: فارس ظرفیت های بالقوه ای دارد که بالفعال کردن آن هم امکان پذیر است.

وی با اشاره به بحث بنگاه های اقتصادی، افزود: فارس با داشتن 6 هزار و 153 واحد تولیدی می طلبد در بخش های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات موارد را مدیریت کنند.

ربانی زاده گفت: در حوزه وضعیت معدن و صنوف در شهرک 916 واحد تولیدی با 26 هزار و 301 اشتغال، در حوزه خارج از خارج شهرک ها یک هزار و 361 واحد با هفت هزار اشتغال و در حوزه گردشگری 509 واحد با 6 هزار و 451 اشتغال، سه هزار و 607 واحد اقتصادی 10 نفر به بالا داریم که 117 هزار و 206 نفر اشتغال ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه به صورت فصلی آمار تغییر می کند در حوزه اقتصادی به صورت سیستمی مدیریت می کنیم، اظهار کرد: بنگاه های بزرگی که در استان داشتیم از ابتدای سال مد نظر قرار دادیم که این چهار بنگاه «ITI»، روغن نباتی «نرگس» شیراز، قند ممسنی و «آزمایش» است و «ITI» به زودی مزایده می شود و مزایده قبلی ابطال شد و سه کمیته روند را برگزار می کند تا مزایده جدید برگزار شود.

ربانی زاده با یادآوری این مطلب که تعهد استان 60 هزار اشتغال بود در ماه نهم در سامانه رصد تحقق پیدا کرده است، افزود: 2 هزار و 858 میلیارد تومان اعتبار استان است و وضعیت اقتصاد ما به گونه ایست که باید از قبل تولید اعتبار تزریق شود و تنها خروج از تورم رکودی اعتبارات به سمت تولید سوق داده شود.

معاون اقتصادی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که 50 درصد صنایع استان در شهرک صنعتی مستقر است و موارد را پیگیری می کنیم، افزود: شهرک صنعتی خصوص اولویت ماست و صنایع ما دچار روزمرگی شده است و اگر دانش جدید وارد صنایع نشود، دچار اضمحلال خواهیم شد و در این خصوص 220 شرکت دانش بنیان در فارس وجود دارد که برای آنان بسته های حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: فارس استان صنعتی نبوده است و استان فارس کشاورزی بود و ضمن اینکه برای تامین امنیت غذایی کشور اقدام می کند، صنعتی بودن را در دستور کار قرار داده است و هر صنعتی که عدم آلایندگی داشته باشد مورد توجه ما قرار می گیرد.

ربانی زاده گفت: مصارف بانکی در استان باید به اندازه کافی باشد و باید پول و سپرده استان در راستای اشتغال استان هزینه شود و 44 واحد اقتصادی را بانک ها گرفته بودند که 9 مورد به چرخه بازگشت و 35 مورد در اختیار بانک است که یا بانک فعال کند و یا اینکه در اختیار اهل آن قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار