مدیرعامل شرکت گاز فارس از اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی خبر داد و اعلام کرد که مشترکان پرمصرف گاز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 11 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی اکبر میدان شاهی با تاکید بر اینکه گازرسانی و تداوم جریان پایدار برای همه مشترکان و بویژه بخش خانگی در اولویت قرار دارد، به خبرنگاران گفت: با توجه به کاهش محسوس دما و مصرف بیش از ۷۰ درصدی گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، مدیریت مصرف ضروری به نظر می‌رسد.

او با اشاره به اهمیت رعایت الگوی مصرف، گفت: ستاد کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز تاکید دوچندانی بر مدیریت انرژی در بخش‌های مختلف دارد و شرکت گاز فارس با راهکار‌های مختلف این امر را رصد می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با تشریح برخی از اقداماتی که توسط این دستگاه خدمات رسان انجام شده، خاطرنشان کرد: طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی از ابتدای آذر ماه آغاز شده و ۷۲ گروه کارشناسی از شرکت گاز استان میزان مصرف گاز دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، صنایع و مراکز عمومی استان را رصد می‌کنند.

میدان‌شاهی همچنین از ارائه اخطار کتبی به پرمصرف‌ها خبر داد و گفت: در صورت بالا بودن میزان مصرف گاز در مرحله اول به مشترکان تذکر و اخطار کتبی داده می‌شود، در صورت بی توجهی و رعایت نکردن بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی، جریان گاز مراکز پرمصرف قطع و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او با تشریح مفاد بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی گفت: رعایت مواردی نظیر تنظیم دمای ۱۸ درجه سانتی گراد در فضا‌های داخلی، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش کردن سیستم گرمایشی در روز‌های غیرکاری و بویژه تعطیلات رسمی، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی A و B نقش مهمی در مدیریت مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین از آمادگی شرکت گاز فارس برای نوسازی تجهیزات موتورخانه‌ها خبر داد و گفت: انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، سرویس و تعمیر دوره‌ای تجهیزات گازسوز و نصب پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گاز سوز در رعایت الگوی مصرف موثر است.

میدان‌شاهی خواستار کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف گاز طبیعی در ۴ ماهه پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شد و گفت: براساس بخشنامه مصرف بهینه گاز طبیعی همه سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، نیرو‌های مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه گاز طبیعی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: در راستای اجرای طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی، طی یک روز ۳۶۴ مورد بازرسی به عمل آمد و آمار کلی بازدید‌ها به ۹۶۱۸ مورد رسیده است. همچنین طی این مدت اجرای این طرح بیش از ۱۱۰۰ اخطار صادر شده و ۱۳۸ مورد قطع گاز انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار