با واگذاری مسئولیت پرورش کودکان نوپا به آموزش و پرورش، عملا مهدکودک‌های روستایی که تا پیش از آن متعلق به بهزیستی بود تعطیل شده و به عنوان اموال مازاد به فروش خواهد رسید در حالی که مردم روستا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به آن نیاز دارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 12 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: سه سال است که اختیار مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش داده شده و سازمان بهزیستی در این زمینه دیگر مسئولیتی ندارد، این اتفاق سبب شد مهدکودک‌های روستایی که تا پیش از آن یک مرکز دولتی محسوب شده و توسط بهزیستی اداره می‌شد تعطیل شوند.

در طول سال‌های متمادی کارکرد ساختمان های کودکستان ها در روستاها فراتر از یک مهد کودک بوده است. در این مراکز کلاس های هنری و آموزشی برای زنان و دختران روستا برقرار بود، برخی مراسمات مثل جشن های پیروزی انقلاب برای مردم روستا در این مکان برگزار می‌شد و فعالیت آن به یک فرهنگ سرا شباهت داشت.

اکنون با تفویض اختیارات به آموزش و پرورش، بهزیستی استان اقدام به مزایده گذاشتن این املاک نموده و با این اتفاق بسیاری از خدمات در روستاها قطع شده و به نوعی آوارگی در یافتن مکان دچار خواهند شد.

طبق گفته رییس شورای یکی از روستاهای شهرستان مرودشت، اگر قیمت پایه کارشناسی در حد توان مردم روستا بود، اهالی برای خرید آن اقدام می کردند اما ارزش گذاری انجام شد بالاتر از توان مالی ساکنین است.

مدیر حقوقی سازمان بهزیستی فارس در این باره به خبرگزاری فارس گفت: طبق قانون بودجه سال ۹۸ اعلام شد که دستگاه‌های دولتی املاک مازاد خود را به فروش برسانند و مطابق نامه اداره اقتصاد و دارایی استان فارس، استانداری، اقتصادی و دارایی کشور و بهزیستی کشور ، مکتوب به بهزیستی فارس اعلام شد که املاک مازاد خود را معرفی کند.

موسوی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در اجرای این درخواست مقاومت کرده و ما اعلام کردیم بهزیستی مثل سایر دستگاه ها نیست و ما برای فروش املاک رضایت نداریم، تصریح کرد: به ما گفتند اگر معرفی نکنید خودمان اقدام می کنیم که همین اتفاق هم افتاد، حدود سی تا از املاک ما را شناسایی کردند و در نهایت با مصوبه اقتصاد و دارایی استان، ۸ملک برای فروش انتخاب شد و ما موظف به اجرای قانون هستیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ این ۸ ملک را به مزایده گذاشتیم و البته فروش نرفت. در سال ۱۴۰۰ طبق اعلامی که به ما شد مجددا املاک به مزایده گذاشته شد که این بار فقط یک ملک در محمدآباد استهبان به فروش رفت.

موسوی تصریح کرد: سازمان بهزیستی اساسا با فروش هیچ ملکی موافق نبود. ما به خزانه معین نامه نوشتیم و تلاش کردیم این املاک را از لیست مازاد خارج کنیم که در پی آن کارشناس از تهران به استان سفر کرد و تک تک املاک را بازدید کرد و اعتراضات مردم ، فرمانداری، دهیاری ها به مرکز منعکس شد اما مجدداً مکتوب به ما اعلام کردند که طبق قانون باید فروش رود.

وی بیان کرد: بهزیستی کشور و دفتر فنی استانداری از ما گزارش کار می خواهند؛ بنابراین دوباره اقدام به مزایده گذاری املاک کردیم.

به گفته مدیر حقوقی سازمان بهزیستی فارس این املاک یا زمین هستند یا ساختمان آن مخروبه است و قابل استفاده نیست، همگی خانه های فرهنگ متعلق به رژیم پهلوی هستند و دولت هم برای تعمیر و نوسازی آن ها پول ندارد. در صورت فروش، محل هزینه کرد درآمد ناشی از آن هم کاملا مشخص است.

موسوی تاکید کرد: ما اصراری برای فروش نداریم و خودمان هم بارها برای خروج از سیکل فروش اقدام کردیم اما موظف به فروش هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار