مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در سفر به شیراز و در گردشگری باید طعم فالوده، کلم‌پلو و آش سبزی شیراز را بچشیم. این طعم‌ها سفر را به‌یادماندنی و برند می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ 17 January 2023

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سید مصطفی فاطمی امروز ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در سلسله کارگاه‌های تئوری و علمی دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در هتل چمران شیراز برگزار شد، افزود: امسال در بحث صنایع‌دستی رویکرد حمایتی داریم و در استان فارس سعی شده است از امکانات شهرداری‌ها و معین‌های اقتصادی استفاده شود تا فعالان صنایع‌دستی و گردشگری با هزینه کمتری بتوانند شرکت کنند و وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هم مشوقی در نظر گرفته است که با موافقت مجمع نمایشگاه‌ها امسال زمین نمایشگاه نیم‌بها و ابلاغ‌شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: این کار در حمایت از استان‌ها اقدام خوبی به شمار می‌رود و بخش خارجی نمایشگاه هم به‌صورت ویژه و با امکان تهاتر شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: رویکرد وزارتخانه به سمت تخصصی شدن رفته است و استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری مورد تأکید است.

فاطمی افزود: کشور ما موقعیت فرهنگی و هویت دیرینه‌ای دارد و میزهای تخصصی متعددی در کشور شکل‌گرفته که یکی از آن‌ها میز گردشگری خوراک است و فدراسیون گردشگری خوراک میزهای متعددی را تشکیل داده است.

وی تأکید کرد: ارتباطات مؤثری در حوزه خوراک این فدراسیون شکل داده است و در یک سال گذشته در ارمنستان، عمان، پاکستان، هند، افغانستان و ایران در بحث خوراک شکل‌گرفته و محورهای گردشگری خوراک شناسایی و تورهای گردشگری خوراک بسته‌شده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی تأکید کرد: رشته گردشگری خوراک باهمت میزها شکل‌گرفته است و رویکرد جدیدی در گردشگری ایران در بحث گردشگری خوراک انجام و در نمایشگاه گردشگری استان فارس که دومین برند نمایشگاه گردشگری در کشور است، از این ظرفیت استفاده‌شده است. او گفت: در بحث گردشگری ادبی هم فارس سابقه خوبی دارد و امروز گردشگری ادبی با محوریت فارس فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: میز تخصصی گردشگری شعر و ادبیات، داستان‌سرایی و میز مفاخر و اسطوره‌ها و گردشگری ادبی آغازشده است و هدف این میز شناسایی المان‌هایی است که از مفاخر ادبی در قالب خانه‌های مفاخر ادبی، معابر و ... به یادگار مانده است.

فاطمی با تأکید بر اثرات احصای محورهای ادبی و رویدادهای ادبی در تقویم گردشگری گفت: اطلس گردشگری ادبی ایران و صدور کارت گردشگران تخصصی ادبی و تولید محتوا در این زمینه و کمک به مشاوران تخصصی در حوزه ادبی در کنار شهرداری‌ها موردتوجه قرار دارد.

فاطمی افزود: استان فارس در گردشگری عشایر هم نگاه ویژه‌ای داشته و قوی‌ترین پروپوزال در این زمینه از فارس ارسال‌شده است.

فاطمی شهرها را دارای بو، طعم و مزه دانست و بیان کرد: اگر طعم کلم‌پلوی شیرازی و آش سبزی و پالوده و شربت آب‌لیموی شیراز را چشیدیم یعنی طعم شیراز را تجربه و بوی بهارنارنج و نرگس تداعی بوی شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار