مدیرکل بهزیستی استان فارس اعلام کرد که با هدف ارائه خدمات اسکان شبانه به افراد فاقد سرپناه، مراکزی (شلتر) در چهار نقطه از شیراز راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 14 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا هوشیار شنبه ۲۴ دیماه به خبرنگاران گفت: شلتر، یک مرکز ویژه برای افراد فاقد سرپناه است که از ساعت ۱۷ عصر تا هشت صبح روز بعد، امکانات اسکان، بهداشتی و غذا را برای آنان فراهم می‌کند.

هوشیار اضافه کرد: در این مراکز، یک وعده غذای گرم(شام)، یک وعده صبحانه، مکان استراحت و خواب، خدمات بهداشتی و استحمام و ارجاع به مراکز درمانی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه ارائه رویکرد نوین آموزشی در راستای پیشگیری از بیماری‌هایی چون اچ‌آی‌وی، هپاتیت و... جزو خدمات این مراکز است، گفت: از چهارمرکز شبانه افراد فاقد سرپناه، سه مرکز ویژه آقایان و یک مرکز ویژه خانم‌ها است.

او در خصوص نشانی این مراکز گفت: سرپناه شبانه بیات(محله بیات پشت مسجد نصیرالملک)، سرپناه شبانه راهیان سلامت( شهرک مهدی آباد خیابان امین کوچه ۲۶ پلاک ۹۰)، سرپناه شبانه زنان(شاهداعی الله کوچه ۶ محله دباغی) و سرپناه شبانه قاآنی(خیابان قاآنی کوچه طبری) در شیراز فعال است.

هوشیار خاطرنشان کرد: جانمایی این مراکز بر اساس بررسی‌های میدانی و نقشه‌های تهیه شده از آسیب‌های اجتماعی، در محلات و مکان‌هایی که محل تجمع و مصرف افراد دارای اعتیاد است و با همکاری بین‌بخشی با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، علوم پزشکی و شهرداری شیراز انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی از شهر شیراز که نیاز به خدمات کاهش آسیب وجود دارد اما امکان راه‌اندازی مراکز گذری به دلیل شرایط منطقه وجود ندارد، ایستگاه‌های کاهش آسیب سیار توسط بهزیستی راه‌اندازی شده تا خدمات بهداشتی و آموزشی در راستای جلوگیری از گسترش بیماری‌های عفونی ارائه شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار