معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس :آمار بیسوادان جامعه هدف در سطح استان را کمتر از۷۰ هزار نفر اعلام و عنوان کرد: پالایش اسمی و جذب این افراد، مهمترین موضوعی است که آموزشیاران باید برای آن برنامه‌ریزی و در ابن خصوص اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 14 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مجید احمدی شنبه ۲۴ دی در جمع آموزشیاران سوادآموزی شهرستان لارستان گفت: برای رفع موانع و مشکلات آموزشی حوزه سوادآموزی، برگزاری جلسات مستمر با فرمانداران و سایر مسئولان در شهرستان‌ها و مناطق در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: مهمترین جامعه هدف سوادآموزی افراد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند بنابراین همه تلاش معطوف به پوشش کامل این گروه از جامعه به عنوان قشر فعال است.

احمدی آمار بیسوادان جامعه هدف در سطح استان را کمتر از۷۰ هزار نفر اعلام و عنوان کرد: پالایش اسمی و جذب این افراد، مهمترین موضوعی است که آموزشیاران باید برای آن برنامه‌ریزی و در ابن خصوص اقدام کنند.

وی شناسایی افراد بیسواد را مهمترین مشکل آموزشیاران نهضت سوادآموزی برشمرد و گفت: در این راستا با انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات مختلف و بهره مندی از طرح سوادیار، به دنبال حل ریشه‌ای و اساسی این مشکل هستیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس، انسداد راه‌های بی‌سوادی را نخستین و ضروری‌ترین گام در ریشه‌کنی بیسوادی دانست و گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی در کنار ماموریت‌های اصلی، یعنی خواندن، نوشتن و روخوانی قرآن، قرار دارد.

احمدی گفت: سه مقوله یعنی جذب، نگهداشت و شرکت در مرحله آزمون مهمترین و سخت‌ترین فعالیت آموزشیاران است لذا برای تسهیل برنامه‌ریزی در این زمینه، نیازمند تعامل با ادارات مناطق شهرستان‌ها هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، از رایزنی با استانداری برای همکاری بیش از پیش ادارات با سوادآموزی خبر داد و افزود: تمام اهتمام مسئولان رفع معضلات و مشکلات آموزش دهندگان در مسیر باسواد کردن افراد جامعه هدف است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار