نماینده مردم شیراز با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه نسبت به ایران بی‌مهری‌هایی داشته‌اند، گفت: گاها منافع کوتاه مدت را فدای منافع بلند مدت کرده‌ایم، در خصوص عربستان باید به نحوی عمل کنیم که مسائل حل شود و اجازه ندهیم غربی‌ها از اختلاف ما با عربستان سوءاستفاده و باعث تنش در جهان اسلامی شود.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱ 15 January 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری با تاکید براینکه بر اساس سیاست های اصولی و زیربنایی جمهوری اسلامی باید مشکلات با کشورهای همسایه و مسلمان را حل کنیم، گفت: عربستان سعود همواره در زمین دشمنان ما بازی کرده و به اشکال مختلف برای ما مشکلاتی ایجاد کرده است با این حال از آنجایی که در شرق عربستان شیعیان زیادی وجود دارند و زائران ایرانی به سفر حج می‌روند، برقراری ارتباط ایران با عربستان مهم است ازاین رو باید همه تلاشمان را به کار بگیریم و مسائل‌مان با کشورهای عرب منطقه را حل کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: اقداماتی که عربستانی ها انجام می دهند تحت تاثیر آمریکا و کشورهای غربی است و آنها با عزم و اراده خود تصمیم گیری نمی‌کنند، حتی مصالح و منافع خود را مورد توجه قرار نمی‌دهند با این حال باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از سوی برخی جریان‌ها متهم به قطع ارتباط نشویم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در منطقه بزرگی کنیم، نقش پدرانه داشته باشیم و در جهان اسلام جایگاه خود را به عنوان کشور حامی جریان اسلامی و مردمی حفظ کنیم باید به گونه‌ای عمل کنیم که کسی ما را متهم به قطع ارتباط با دیگران نکرده و موضوعات را به گونه‌ای مطرح کنیم که مسائل بین کشورهای مسلمان، همسایه و دوست حل شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه نسبت به ایران بی‌مهری‌هایی داشته‌اند، گفت: گاها منافع کوتاه مدت را فدای منافع بلند مدت کرده‌ایم، در خصوص عربستان باید به نحوی عمل کنیم که مسائل حل شود و اجازه ندهیم غربی‌ها از اختلاف ما با عربستان سوءاستفاده و باعث تنش در جهان اسلامی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با همه مشکلاتی که با برخی کشورهای اسلامی داریم جز یک پیگره هستیم و تمام تلاشمان را برای ارتباط با کشورهای همسایه به کار می‌گیریم و فرصتی برای اختلاف افکنی به کشورهای بیگانه نمی‌دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار