مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم در این شهرستان کشت شده است که از این میزان حدود ۷۰ درصد به کشت قراردادی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار گندم در این شهرستان کشت شده است که از این میزان حدود ۷۰ درصد به کشت قراردادی اختصاص یافته است.
ناصر انصاری افزود: افزایش در قیمت خرید گندم و تخفیف ۲۰ درصدی حق بیمه از جمله مزایای کشت قراردادی گندم در سال جاری است.
به گفته وی؛ رعایت اصول به زراعی شامل استفاده از بذور گواهی شده، کاهش میزان مصرف بذر، اجرای آرایش کشت روی پشته و استفاده از آبیاری نوین از جمله برنامه‌های اجرایی است که در طرح گندم بنیان برای افزایش عملکرد تولید دنبال می‌شود.
انصاری با اشاره به اینکه کاشت گندم در شهرستان فسا از اواسط آبان تا نیمه دی ماه ادامه داشته است، اظهار کرد: در عملیات کشت ۲ هزار و ۸۴۱ تن بذر گندم استفاده شده است که حدود ۴۷ درصد از آن بذور گواهی شده بود و مابقی از محل خود مصرفی کشاورزان تامین شد.
به گفته وی مزارع گندم شهرستان فسا عمدتا با بذور ارقام سیروان، مهرگان، برات، سارنگ، ترابی، چمران ۲، شبرنگ، آران، تیرگان و هانا کشت شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در صورت عدم بروز رخداد‌های غیر مترقبه و خسارت زا پیش بینی می‌شود در خرداد ماه سال آینده حدود ۴۵ هزار تن محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برچسب ها: کشت ، گندم ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار