ذخیره گروه‌های خونی A+، B+ و O- در فارس فوق بحرانی شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل انتقال خون فارس گفت: ذخایر خون در استان کاهش یافته و به شرایط بحرانی رسیده است.
اکبرزاده با بیان این که ذخیره سه گروه خونی A+، B+ و O- در فارس کمتر از سه روز است ادامه داد: این وضعیت فوق بحرانی است و نیازمند اهدای خون هم استانی‌ها هستیم.
وی گفت: ذخیره دیگر گروه‌های خونی نیز در شرایط بحرانی است به همین دلیل تنها پاسخگوی بخشی از نیاز‌های استان هستیم و از ارسال خون به دیگر استان‌ها خودداری می‌کنیم.
مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: به دلیل شرایط بحرانی، تیم‌های سیار انتقال خونه فارس، با هماهنگی با مسئولان محلات، برای دریافت خون اهدا کنندگان، به نقاط مختلف شهرستان شیراز می‌روند.
اکبرزاده تاکید کرد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی و از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه به پایگاه سیدالشهدا در شهرک استقلال مراجعه کنند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند افزود: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.
وی گفت: در شرایط نیاز، استان فارس پشتیبان استان سیستان و بلوچستان برای انتقال خون و فرآورده‌های خونی است
اکبرزاده تاکید کرد: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس ادامه داد: در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.
در پی بروز بحران‌ها در ماه‌های گذشته، استاندارد ذخیره خون به ۱۰ روز رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار