نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شوربختانه مدیران استان هنوز قدر این مراکز و جذابیت های مهم گردشگری را نمی دانند، ادامه داد: زیرا هنوز به طور جدی در حوزه درآمدزایی از صنعت گردشگری نیازمند نیستیم و در شرایط فعلی تمام افراد برای درآمد زایی ، ذهنشان را بر روی موضوعاتی مانند نفت، پتروشیمی، و گاز ... معطوف کرده اند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: علی رضا پاک فطرت با اشاره به اینکه توجه به گردشگری استان فارس می تواند دیگر استان ها را هم درگیر کند و از ظرفیت های آن ها به نحو احسن استفاده کند، افزود: حدود 40 الی 50 درصد مراکز تاریخی و گردشگری به ثبت ملی رسیده متعلق به استان فارس و شیراز است که متاسفانه از سال های گذشته تاکنون قدر این مهم را ندانسته ایم.

مدیران استان قدر جذابیت های گردشگری را نمی دانند

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه شوربختانه مدیران استان هنوز قدر این مراکز و جذابیت های مهم گردشگری را نمی دانند، ادامه داد: زیرا هنوز به طور جدی در حوزه درآمدزایی از صنعت گردشگری نیازمند نیستیم و در شرایط فعلی تمام افراد برای درآمد زایی ، ذهنشان را بر روی موضوعاتی مانند نفت، پتروشیمی، و گاز ... معطوف کرده اند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه مسئولان در استان فارس و کشور در حوزه گردشگری به یک راهبرد و دستورالعمل مشخص دست نیافته اند، گفت: با توجه به اینکه استان فارس دارای جاذبه های زیادی در 4 فصل است بنابراین توجه به این مهم بی شک می تواند موضوع اشتغال استان را حل و اقتصاد فارس را به سمت شکوفایی هدایت کند.

عضو کمیسیون آموزش با اشاره به اینکه تحریم ها خیلی تاثیری در گردشگری و رونق این صنعت ندارد و مسئولان می توانند با یک نگاه ویژه و عملیاتی به این صنعت رونق را در تمام بخش ها ایجاد کنند، بیان کرد: اهمیت ویژه به گردشگری داخلی و کشورهای همجوار می توانند ظرفیت اشغال هتل ها و مراکز اقامتی در استان را تکمیل کنند.

پاک فطرت با بیان اینکه بر افزایش تعداد هتل ها و مراکز اقامتی در استان فارس تاکید کرد و افزود: جهت رونق گردشگری باید زیر ساخت های مناسبی فراهم شود.

بی توجهی به حریم های میراثی و تاریخی شیراز

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه به نظر می رسد در حال حاضر توجهی به بخش گردشگری نمی شود، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهدیم که به حریم های میراثی و تاریخی توجهی نمی شود و بعضا در کنار اماکن ارزشمند و تاریخی و جذابیت های شهر اقدام به ساخت ساختمان های بلند مرتبه می کنیم و جذابیت ها را از کار می اندازیم.

وی با بیان اینکه بعضی اوقات شاهدیم که عدم توجه و تزریق مالی به مرمت اماکن تاریخی و جذابیت ها باعث تخریب ساختمان ها می شود، خاطر نشان کرد: حیف مراکز تاریخی و جذابیت های استان و شیراز است که به دلایل مذکور تخریب شوند.

به جای افزایش مکان های تاریخی ثبت ملی شده، شاهد تخریب آن ها هستیم

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه متاسفانه به جای افزایش مکان های تاریخی ثبت ملی شده در فارس و شیراز شاهد تخریب آن ها هستیم، بیان کرد: بافت تاریخی شیراز به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ و با پتانسیل هم مورد بی مهری قرار گرفته است و مسئولان نسبت به آن بی توجهند.

بودجه 1402 تورم زا است

عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه قطعا بودجه 1402 هم به دلیل اینکه به دخل و خرج اختصاص یافته است بودجه ای تورم زا است، گفت: متاسفانه بودجه سال آینده هم به اقدامات و فعالیت های زیرساختی تعلق نگرفته است و در بودجه سال آینده کسری بودجه هم وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش در ادامه با بیان اینکه نیاز است تا نمایشگاه های گردشگری دو بار در سال برگزار شود، تصریح کرد: جهت رونق و توسعه گردشگری باید برای برپایی نمایشگاه اقدامی اندیشید و توریست و گردشگران را جذب کرد و نمایشگاه گردشگری در فارس باید در ماه های اردیبهشت و زمستان برگزار شود.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه باید اقداماتی انجام داد تا به واسطه آن گردشگران زیادی برای دیدن از نمایشگاه به فارس بیایند و در هتل ها اقامت گزینند و در نهایت درصدی از هزینه نمایشگاه را از هتل ها دریافت کرد، تصریح کرد: هزینه های برپایی نمایشگاه نباید از غرفه داران تامین شود چرا که غرفه داران با مشکل مالی مواجه هستند.

عضو کمیسیون آموزش در ادامه از عدم حمایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از فعالیت های مناسب جهت توسعه و رونق گردشگری انتقاد کرد و افزود: متاسفانه وزارت میراث و گردشگری به دلیل حجیم بودن نمی تواند سوبسید هایی به اتفاقاتی مانند برگزاری نمایشگاه بپردازد و این وزارتخانه تمام بودجه ها را در امور جاری وزارتخانه هزینه می کند.

دولت فضای مجازی را به مرور باز کند

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه معتقدم در مرحله نخست برای فضای مجازی باید قانون تهیه کرد، گفت: در بسیاری از کشورها فضای مجازی به دلیل قانون هایی که دارد هیچ مشکلی برای هیچ شخص و دولتی ایجاد نمی کند و در کشوری مانند آلمان قانونی برای فضای مجازی وجود دارد که هیچ فردی نمی تواند بدون دلیل و مدرک به شخص یا دولت تهمت وارد کند.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه آیا در کشور ایران ظرفیت برای نوشتن قانون وجود دارد، بیان کرد: در صورتی که قرار باشد هر فردی به هر نحوی که تمایل دارد در فضای مجازی فعالیت کند و به افراد تهمت وارد کند وظیفه دولت است که این فضا را مهار کند و دولت باید لایحه کنترل فضای مجازی را به صورت مهم به مجلس ارائه کند.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه تاکنون نتوانستیم جرم فردی که در فضای مجازی به فرد دیگر تهمت زده را اثبات کنیم، بیان کرد: شوربختانه این اقدام امری دشوار است و نبود قانون در این حوزه شرایط را دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه معتقدم که دولت باید فضای مجازی را به مرور باز کند، تصریح کرد: اما قبل از انجام این اتفاق دولت باید قانون محکمی در رابطه با فضای مجازی و فعالیت در این حوزه تهیه و جهت تصویب به مجلس ارائه کند اما تاکنون دولت هیچ اقدامی برای فضای مجازی انجام نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار