نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید براینکه اروپایی‌ها به ویژه انگلیس‌ها از این که لو رفته اند و شکست اطلاعاتی خورده اند ناراحت هستند، اظهار داشت: آن‌ها از اینکه سال‌ها به واسطه عنصر جاسوسی فریب خوردند، اطلاعات غلطی به آن‌ها داده شده و به انحراف برده شده اند ناراحت هستند و گرنه غربی‌ها از اعدام اکبری ناراحت نیستند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی با اشاره به واکنش‌های کشور‌های غربی به اعدام جاسوس انگلیسی در ایران، گفت: ما طبق قوانین کشور بر اساس منافع ملی و به منظور صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی عمل می‌کنیم و الدرم بلدرم‌های برخی کشور‌ها که به ظاهر طرفدار اجرای حقوق بشر یا موضوعات از این قبیل هستند اهمیت ندارد چرا که آن‌ها به ظاهر و در پوشش برخی موضوعات حقوق بشری به حقوق همه بشریت ظلم فاحش می‌کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع آقای اکبری از همین دست است، اکبری علیه یک ملت اقداماتی کرده و اطلاعات ذی قیمت دفاعی و امنیتی یک کشور را مورد خدشه قرار داده است، در تمام دنیا با عناصر جاسوس برخورد قاطع می‌شود و طبیعتا یک امر پذیرفته شده بین المللی است.

وی با تاکید براینکه اروپایی‌ها به ویژه انگلیس‌ها از این که لو رفته اند و شکست اطلاعاتی خورده اند ناراحت هستند، اظهار داشت: آن‌ها از اینکه سال‌ها به واسطه عنصر جاسوسی فریب خوردند، اطلاعات غلطی به آن‌ها داده شده و به انحراف برده شده اند ناراحت هستند و گرنه غربی‌ها از اعدام اکبری ناراحت نیستند.

این نماینده مجلس گفت: اساس ناراحتی انگلیسی‌ها در این است که آن‌ها اکنون فهمیده اند مدت‌ها است تحت مدیریت سرویس اطلاعاتی ایران بوده اند و براساس اطلاعات غلط تصمیم‌های نادرست گرفته اند و اکنون فهمیده اند بعد از سال‌ها سرمایه گذاری و هزینه بر روی یک فرد، او در چنبره سازمان اطلاعاتی ایران بوده و آن‌ها از این امر عصبانی شده اند. انگلیس نگرانی برای اکبری و امثال او ندارد، چرا که انگلیسی‌ها معمولا عناصر خود را برای رسیدن به اهداف خود قربانی می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ضرورتی وجود ندارد که به حرف‌های بی اساس، بی پایه و بی منطق که هیچ مبنای حقوقی داخلی و بین المللی ندارد واکنش نشان دهیم و در حقوق جزا بین الملل واکنش‌ها به اعدام این جاسوس هم جایگاه قانونی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار