رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی، نسبت به وجود احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در شیراز طی روز سه‌شنبه ۲۷ دی، هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ 16 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمدهادی قانع گفت: پیش‌بینی می‌شود از عصر امروز تا چهارشنبه ۲۸ دی فعالیت سامانه بارشی شدت یابد بنابراین هشدار سطح قرمز به عنوان بالاترین سطح هشدار صادر شده است، ایستگاه‌های آتش نشانی با تمامی ظرفیت برای امدادرسانی سریع و به موقع در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین به شهروندان هشدار داد که نکات ایمنی را در خصوص شرایط وقوع بارندگی شدید، رعایت کنند.

قانع خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که شهروندان به طور مکرر نسبت به پاکسازی و بررسی پشت‌بام و ناودان‌های خانه اقدام کنند.

او گفت: شهروندانی که در منازل دارای شیروانی سکونت دارند، حتما از سلامت پشت بام اطمینان کسب کنند.

رئیس آتش‌نشانی از شهروندان خواست که هنگام بارندگی شدید، حتی‌الامکان خود و اعضای خانواده به ویژه کودکان، از منزل خارج نشوند و در صورتیکه مجبور به ترک منزل هستند، شیرهای گاز، آب و کنتور برق را قطع کنند.

قانعی گفت: اگر هنگام بارندگی شدید، شهروندی در حال تردد به شکل پیاده در نقاط دارای آب گرفتگی است، به هیچ عنوان از مسیرهایی که آبگرفتگی تا بالای زانو می‌رسد، عبور نکند.

او با بیان اینکه در موارد زیادی مصالح ساختمانی سبب تجمع آب پشت و جلوی ساختمان‌ها می‌شود، لزوم پرهیز از این اقدام را یادآور شد و گفت: در ساختمان‌هایی که سطح حیاط از کف ساختمان بالاتر است، برای جلوگیری از ورود آب به درون ساختمان حتما باید کیسه شن در منزل وجود داشته اشد.

قانعی به شهروندان هشدار داد که هنگام بارندگی از رفتن به کنار رودخانه‌ها، جوی‌های آب با فشار زیاد، مناطقی که سطح آب بالا می‌آید و مسیل‌ها، جدا خودداری کنند و هنگام رانندگی از محل‌هایی که توسط نیروهای امدادی مسدود شده، عبور نکنند.

رئیس آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه شهروندان نباید خودروی خود را در مسیر سیلاب متوقف کنند، گفت: اگر ماشین شما در آب‌هایی که به سرعت سطح آن بالا می‌آید گیر کرده است، فوراً آن را رها و محل را ترک کرده به نقطه مرتفع بروید.

قانعی همچنین با اشاره به کاهش دما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی همچون بخاری‌های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن و موتورخانه، از افزایش احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن گفت و اضافه کرد: اگر از این وسایل استفاده می‌کنید، حتما یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود.

رئیس آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه بی احتیاطی و نا آگاهی در راه‌اندازی وسایل گرمایشی موجب می‌شود که این وسایل به درستی کار نکند و عدم کارکرد صحیح آن بسیار خطرساز است، گفت: در شرایط کولاک، کوهنوردی حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای نیز ممنوع است.

قانعی همچنین از شهروندان در خواست کرد که از پوشاندن تمام درزهای در، پنجره‌ها و دریچه‌های تأمین هوای تازه، به دلیل گرمترشدن خانه خودداری کرده و در صورت مواجهه با هر حادثه‌ای، ضمن حفظ خونسردی کامل، با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

مقاطع تحصیلی فارس غیرحضوری 27 دی غیرحضوری است

مدیرکل مدیربت بحران استانداری فارس نیز اعلام کرد که در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها و وقوع بارندگی شدید، سه‌شنبه ۲۷ دی مدارس در همه مقاطع تحصیلی این استان، غیرحضوری برگزار خواهد شد.

خلیل عبداللهی بیان کرد: هواشناسی در خصوص ورود سامانه جدید بارشی و احتمال بارندگی شدید و افزایش برودت هوا، هشدار قرمز صادر کرده است.

عبداللهی گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع بارندگی شدید طی روز سه‌شنبه ۲۷ دی، بنابر آخرین مصوبه ستاد مدیربت بحران استان فارس، مدارس در دو شیفت صبح و بعدازظهر به شکل غیرحضوری برپا خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، با تاکید براینکه تصمیمات ستاد مدیریت بحران استانداری فارس تنها از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: غیرحضوری بودن مدارس، تنها مربوط به سه‌شنبه ۲۷ دیماه است.

عبداللهی به شهروندان توصیه کرد که در زمان بارندگی، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و به ویژه محورهای برونشهری، جدا پرهیز کرده و از تجمع در مناطقی نظیر حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری کنند.

برچسب ها: آتش نشانی ، سیل ، باران ، برف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار