نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی‌ماه، با حضور ۶۳۸۷۸ داوطلب در ۳۷ شهرستان استان فارس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 17 January 2023

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری:دكتر مسلم باقری، معاون آموزشي دانشگاه شيراز و نمايندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1402 در استان فارس توضیح داد: اين آزمون در استان فارس، در ۳۷شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات آموزشی برگزار می‌شود.

به‌گفته‌ معاون آموزشی دانشگاه شیراز، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری 1402 در کشور که تعداد ایشان ۹۷۸۴۶۰ نفر است؛ ۶۳۸۷۸ داوطلب مربوط به استان فارس است که از این تعداد نیز، ۲۴۰۳۹ نفر از شرکت‌کنندگان مربوط به حوزه‌ شیراز هستند.

 

 

وی افزود: نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 در استان فارس، در ۵ گروه علوم تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود که به‌ترتیب، ۳۲۸۷۸ نفر (بیش‌ترین تعداد شرکت‌کننده) در گروه تجربی، ۱۸۱۱۸ نفر در گروه علوم انسانی، ۷۲۷۲ نفر در گروه ریاضی، ۳۴۴۲ نفر در گروه زبان و ۲۱۶۸ نفر در گروه هنر (کمترین تعداد شرکت‌کننده) شرکت کرده‌اند.

دکتر باقری درخصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه تجربی صبح پنجشنبه ۲۹‌دی‌ماه، گروه زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۲۹‌دی‌ماه،‌ گروه ریاضی و گروه انسانی صبح جمعه ۳۰‌دی‌ماه و گروه هنر عصر جمعه ۳۰‌دی‌ماه در استان فارس برگزار خواهد شد.

نماينده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال1402، در ۳۷ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی درخصوص شیوه‌ و زمان پرينت كارت شركت در آزمون نیز گفت: كارت ورود به جلسه نوبت اول كنكور 1402 در سايت سازمان سنجش آموزش كشور در لينکhttps://register2.sanjesh.org/NOETCardSar1402_Stage1/ قابل مشاهده است و محل رفع نقص كارت شركت در آزمون متقاضيان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي، علوم انساني، علوم تجربي، هنر و زبان‌هاي خارجي بر مبناي شهرستان انتخابي آنان نیز مشخص شده است.

نماينده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: براي شركت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامي است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار