نماینده سازمان سنجش در فارس گفت: از ۹۷۸ هزارو ۴۶۰ داوطلب آزمون سراسری مرحله اول، ۶۳ هزارو ۷۸۷ نفر مربوط به استان فارس هستند که از صبح امروز در رشته علوم تجربی رقابت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 19 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به گفته باقری در استان فارس رشته علوم تجربی با بیش از ۵۱ درصد داوطلب بیشترین شرکت کننده را در این مرحله کنکور به خود اختصاص داد.
باقری با بیان اینکه در آزمون امسال دروس عمومی کاملا حذف و رقابت فقط در دروس تخصصی است افزود:آزمون امسال در دو نوبت ۲۹ و ۳۰ اسفند و در نوبت دوم در ۱۵ و ۱۶ تیر ماه برگزار می‌شود و داوطلبان برای شرکت در هرنوبت و یا هر دو نوبت حق انتخاب دارند و بالاترین نمره کسب شده توسط داوطلب ملاک انتخاب رشته وی قرار می‌گیرد.

 

باقری با بیان اینکه نتایج این مرحله کنکور در اسفند ماه اعلام می‌شود، افزود: در نتایج امسال تاثیر آزمون ۶۰ درصد و سوابق تحصیلی ۴۰ در صد اعمال خواهد شد.
گفتنی است در نوبت اول کنکور امسال داوطلبان گروه تجربی در نوبت صبح پنج شنبه، گروه زبان‌های خارجی در بعد از ظهر پنج شنبه، و گروه علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح جمعه ۳۰ دی ماه و گروه هنر هم در بعد از ظهر جمعه بطورهمزمان با سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

 

برچسب ها: کنکور ، فارس ، داوطلبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار