مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: از ۲۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان، بیش از یک ونیم درصد به شکل ویلایی ساخته می‌شود
کد خبر: ۱۰۸۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶ 19 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمودرضا طالبان افزود: از کل ۴ میلیون واحد مسکونی وعده شده در طرح نهضت ملی مسکن، ۲۴۰ هزار واحد سهمیه استان فارس تعیین شده که در این بین قرار است ۴ هزار واحد به شکل ویلایی احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت:۴۲۰ هزار متفاضی این طرح در استان اقدام به ثبت نام کرده‌اند که پس از پالایش نهایی، ١٤٢ هزار واحد ویژه خانوار‌های مشمول این طرح احداث خواهد شد.

او با بیان که فارس پس از پالایش نهایی ١٠ درصد از مجموع کل واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه اول را در کشور دارد، گفت: از مجموع ١٤٢ هزار واحد پیش‌بینی شده در فارس، ٧٥ هزار واحد مربوط به شیراز، ٣٢ هزار واحد مربوط به شهر‌های بالای صد هزار نفر جمعیت (مرودشت، فسا و جهرم) و ٣٥ هزار واحد هم مربوط به شهر‌های زیر صد هزار نفر جمعیت است.
طالبان ادامه داد: اخیرا با دستور رئیس جهمور، برای شهر‌های زیر ٥٠ هزار نفر جمعیت ساخت واحد‌های ۲ طبقه ۲ واحدی و برای شهر‌های بین ٥٠ تا ١٠٠ هزار نفر جمعیت نیز دو طبقه‌ای ٤ واحدی پیش‌بینی شده است. همچنین برای شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت واحد‌های تا هشت طبقه ساخته می‌شود.
او خاطرنشان کرد: مقرر شده در همه شهر‌هایی که زمین به میزان مورد نیاز وجود دارد، ویلاسازی به قطعات ٢٥٠ تا ٢٧٠ مترمربعی انجام شود، بنابراین تاکنون حدود ٤ هزار واحد به صورت ویلاسازی تعریف شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد: عملیات اجرایی ساخت ٢٠ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن در فارس آغاز شده که طی هفته گذشته و با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی کلنگ عملیات اجرایی بیش از ٤٠ هزار واحد دیگر به زمین زده شد.

تامین ۳۷۰۰هکتار زمین برای نهضت ملی در فارس

طالبان همچنین با بیان اینکه بیش از ۳۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان فارس تامین شده است، خاطرنشان کرد که استان فارس مقام اول تامین زمین برای نهضت ملی در کشور را دارد.

او ادامه داد: به جز ۴ شهری که به دلیل تعداد زیاد ثبت نام کنندگان و کمبود زمین مجبور به آپارتمان سازی شدیم در اکثر شهر‌های استان طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی یک طبقه و دوطبقه در حال اجرا است

وی اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن به دلیل توجه به نوع زندگی در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز ویلایی است که اکثر شهرستان‌های استان فارس از این مزیت مستثنی نیستند از مابقی طرح‌های مسکن دولتی متمایز است.

دبیر شورای مسکن استان فارس اضافه کرد: در شهر شیراز و صدرا تاکنون بیش از ۳۳ هزار متقاضی به پروژه‌ها متصل شده و پیامک واریز وجه برای آنان ارسال شده و یا در حال ارسال است.

طالبان گفت: متقاضیانی که پیامک واریز وجه دریافت کرده‌اند توجه داشته باشند که در مدت زمان در نظر گرفته شده مبلغ تعیین شده را واریز کنند، چون درغیر این صورت رد درخواست می‌شوند و نفرات دیگر جایگزین آن‌ها می‌شوند.

برچسب ها: مسکن ، مسکن ملی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار