نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی از آغاز علمیات انتقال پایدار برق به بخش سیمکان جهرم خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه مشکل برق در روستاهای این بخش مرتفع می شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 21 January 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدرضا رضایی کوچی ظهر شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش سیمکان جهرم گفت: عملیات انتقال برق پایدار به بخش سیمکان با اعتبار بالای ۵۰ میلیارد تومان پایان بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با افتتاح این پروژه بزرگ مشکل برق صنعت، خانگی و اشتغال آفرینی سیمکان حل می‌شود و مردم در شرایط بحرانی دیگر با مشکل مواجه نمی‌شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال گاز به همه روستاهای سیمکان به پایان رسیده است و مردم این بخش از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: دو محور از سیمکان به میمند از مسیر دوزه و بهجان طراحی و ۶ کیلومتر اول مسیر به زودی تکمیل و با تعریض جاده موجود، کلیه محور به جاده اصلی و ایمن ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم که بخش سیمکان از بن بست خارج شود و این بخش را به محور عسلویه و شرق کشور وصل کنیم، گفت: در جلسات با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطالعاتی برای انتقال آب از سد سلمان به سیمکان انجام شده است و بزودی عملیات اجرایی انتقال شروع می‌شود.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه معارض‌های موجود در اتصال پشت پر به پیش پر برطرف می‌شود و در خصوص اتصال سیمکان به خفر مشاور مطالعات را انجام داده است، اظهارکرد: در خصوص آب شرب چاه چارطاق مشکلات حل و تأمین اعتبار انجام می‌شود روستاهای پایین دست نیز از آب این چاه بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، بحث بهسازی روستاها مهم است باید به اهالی روستا خدمات دهیم که در روستا بماند اولین اولویت برای یک روستایی کشاورزی و دامداری و شغل است. جهاد کشاورزی باید آب کشاورزی را تأمین کند، آموزش کشاورزان، باید از زمان پاشیدن بذر تا انتها باشد، باید کنار کشاورز باشیم و حمایتش کنیم، کشاورز باید بداند نهادی به نام جهاد کشاورزی کنارش است.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: ۵ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس مناطق محروم گذاشته‌ایم، مدارس سیمکان نیز نوسازی شده و مابقی نیز مقاوم و نوسازی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار