نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی: اگر امروز شاهد نارضایتی‌هایی از صنعت خودرو هستیم به دلیل عدم حضور جوانان نخبه با استفاده از شیوه های دانش بنیان در صنعت خودرو و فعالیت محدود شرکت های دانش بنیان ها در حوزه خودروسازی است.
کد خبر: ۱۰۸۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 21 January 2023

تابناک فارس به نقل از مردم سالاری: جلال رشیدی کوچی با بیان اینکه دستیابی به دانش طراحی و ساخت قطعات های تک در صنعت خودرو با تکیه بر توان دانش بنیان ها شدنی است، عنوان کرد: اگر از ظرفیت ها و تفکراتی که در حوزه موشک سازی و هوا و فضا توانسته اند کشور را در زمره قوی ترین کشورها در حوزه تجهیزات های تک قرار دهند، در تولید قطعات های تک در صنعت خودرو نیز استفاده کنیم قطعا شاهد تحولات بنیادین در صنعت خودرو خواهیم بود.
وی افزود: اگر امروز شاهد نارضایتی هایی از صنعت خودرو هستیم به دلیل عدم حضور جوانان نخبه با استفاده از شیوه های دانش بنیان در صنعت خودرو و فعالیت محدود شرکت های دانش بنیان ها در حوزه خودروسازی است.
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حرکت به سمت بهره مندی از توانمندی شرکت های دانش بنیان در اهداف توسعه ای و تحقق داخلی سازی در صنعت خودرو اجتناب ناپذیر است و باید اجازه داد جوانان خوش فکر کشور در این عرصه حضور داشته باشند.
رشیدی کوچی همچنین بر ضمانت اجرای قراردادهای فی مابین خودروسازان و شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: مجلس در حوزه حمایت از دانش بنیان ها قانونی را مصوب کرده است که به تقویت جایگاه شرکت های دانش بنیان کمک کرده و ضمانت هایی که از نظر قانونی لازم است را در اختیار این شرکت ها قرار می دهد. ضمن اینکه بسیاری از این ضمانت ها نیاز به قانون ندارند و طرفین قرارداد که خودروسازان و شرکت های دانش بنیان هستند می توانند با اشراف حقوقی نسبت به حقوق خود قراردادها را طوری تنظیم کنند که متضرر نشوند.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و ارائه تسهیلات لازم از سوی دولت برای سرمایه گذاری در این بخش خاطرنشان کرد: اگر به دنبال رقابت سالم، رشد کمی و کیفی خودرو و افزایش رضایتمندی مردم از صنعت خودرو هستیم ناگزیر به استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان، حمایت و تامین منابع مالی آنها هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار