عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد اضافه شده و مجلس هم باید راه را برای ورود بخش های غیر دولتی جهت تکمیل پروژه های عمرانی باز کند. رشد ۵۹ درصدی مالیات ها نیز یک گام بلند و مهم است چرا که دولت پایه های مالیاتی را افزایش داده و قرار است جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود، مودیان مالیاتی زیاد شده و از این طریق سهم مالیات ها در بودجه افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 22 January 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: جعفر قادری در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: بودجه عمرانی نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد اضافه شده و مجلس هم باید راه را برای ورود بخش های غیر دولتی جهت تکمیل پروژه های عمرانی باز کند. رشد ۵۹ درصدی مالیات ها نیز یک گام بلند و مهم است چرا که دولت پایه های مالیاتی را افزایش داده و قرار است جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود، مودیان مالیاتی زیاد شده و از این طریق سهم مالیات ها در بودجه افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این بودجه عدم دست اندازی به صندوق توسعه ملی را از طریق دولت شاهد هستیم که نکته بسیار مهمی است، تصریح کرد: شکل گیری صندوق توسعه و عدالت در استانها هم یکی از ویژگی های مثبت لایحه بودجه سال آینده است که کمک می کند بتوانیم از منابع محلی بهتر استفاده کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تفکیک احکام سالانه و احکام دائمی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شاهد هستیم که این اقدام به مجلس قدرت مانور می دهد و باعث می شود اگر لازم باشد بتوانیم در کنار احکام سالانه، احکام دائمی را هم اصلاح کنیم.

قادری تأکید کرد: مولد سازی اموال و دارایی های دولت در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است. تکمیل طرح های آبی و مسکن با توجه به جهت گیری دولت برای حمایت از طرح های زیرساختی نکته ای بسیار مهم است. تهاتر نفت هم در لایحه بودجه دولت آمده که این امکان را فراهم می کند بتوانیم طرح های پیشران را از این محل تأمین مالی کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار