رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری متهمی که با ربودن دسته چک و جعل امضای همسایه اش اقدام به صدور چک به نام وی کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 26 January 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی دریافت یک فقره شکواییه از سوی شهروندی مبنی بر اینکه مدتی قبل دسته چکش مفقود شده و پس از آن فردی با جعل امضای وی یک فقره چک به مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال متعلق به وی را به بانک برده و به دلیل عدم موجودی کافی برگشت خورده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با بررسی دقیق اظهارت شاکی و تطبیق امضای وی و انجام اقدامات فنی، اطلاعاتی و علمی فردی که چک در اختیار وی بوده را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی گفت: متهم پس از انتقال به اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی در بازجویی‌های به عمل آمده بیان داشت چک را از فرد دیگری در قبال انجام معامله‌ای دریافت کرده است که با انجام تحقیقات میدانی فرد مورد نظر نیز شناسایی و دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم همسایه شاکی بوده و در زمان عدم حضور شاکی در منزل نسبت به ورود به خانه وی اقدام و دسته چک متعلق به شاکی را ربوده و اقدام به صدور چک با امضای وی کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: با روشن شدن ابعاد پنهان پرونده، متهمان در بازجویی‌های تکمیلی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل وکلاهبرداری به جرم ارتکابی اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ حبیبی از شهروندان خواست تا اسناد و مدارک ملکی و مالی خود را درون گاو صندوق و در جایی امن در منزل نگهداری کنند تا مورد سرقت، جعل و سوء استفاده قرار نگیرد.

برچسب ها: دستگیری ، جاعل امضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار