استاندار فارس گفت با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید بدانند مدیون چه کسانی هستند، اظهار داشت: ما مدیران می‌بایست رفتار، گفتار و اقدامات را با اهداف انقلاب اسلامی و شهدای عزیز متناسب‌تر کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 26 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: ایمانیه در جلسه شورای اداری استان به اجرای مرحله‌ سوم طرح ساماندهی مدیریت مصرف آرد و نان در فارس اشاره کرد و افزود: در مراحل قبل با تلاش‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، دارایی و سازمان صمت استان رتبه‌ی برتر کشور به استان اختصاص یافت، در جلسه استانداران با معاون اقتصادی وزیر کشور هم اجرای مناسب این طرح در فارس به صورت الگو در کشور معرفی شد. در مرحله سوم این طرح سهمیه بندی آرد از نانوایی‌ها برداشته خواهد شد و ملاک تخصیص آرد خرید نان از نانوایی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: سهمیه‌ای به نانوایی‌ها اختصاص داده می‌شود که این زحمتکشان متضرر نشوند؛ دولت، قبلا ۱۵ درصد اضافه بر خرید مردم به سهمیه آنان اضافه می‌کرده که در مرحله سوم به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین در این مرحله به فرمانداران اختیار داده شده تا سقف ۱۲ درصد سهمیه برای ایشان منظور کنند که برای مواردی استفاده خواهد شد که نان باکیفیت و مرغوب طبخ شود؛ و به هیچ وجه افزایش قیمت در این مرحله نخواهیم داشت.

استاندار فارس به گلایه‌ی به حق مردم درخصوص کیفیت نان اشاره و خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های ۳۷ درصدی این مرحله به منظور ترغیب نانوایی‌ها به طبخ نان باکیفیت استفاده شود.
عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر لزوم توجه به سلامت مردم تاکید و اضافه کرد: علم ثابت کرده نان بدون سبوس عامل بسیاری از بیماری‌ها نظیر سکته‌های قلبی و عروقی، دیابت و تعدادی از انواع سرطان است. وقتی سبوس جدا نشود بسیاری از این عوارض کاسته می‌شود و جنبه محافظتی پیدا می‌کند که نقش موثری در تامین سلامت مردم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه نانوایی‌ها اظهار می‌کنند درصورتی که سبوس گندم جدا نشود زمان پخت افزایش می‌یابد و درنتیجه میزان فروش کاسته خواهد شد، گفت: حدود ۳۴۰۰ نانوایی در فارس فعال است و ۵۰ نانوایی به پخت نان کامل در یک شیفت اقدام خواهند کرد؛ امیدواریم بتوانیم به مرور زمان افزودنی‌های مفید از جمله آهن، روی و فولیک اسید را نیز به آن اضافه کنیم.

استاندار فارس همچنین به تمرکز بیشتر مدیران در راستای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان موظف به برپایی منظم میز‌های خدمت هستند.
وی از هزینه شدن مازاد درآمد‌های استان در فارس خبر داد و افزود: برخی از مسائل استان را می‌توان از همین طریق حل کرد.
دکتر ایمانیه با اشاره به این که سه چهارم مصرف گاز کشور به مصارف خانگی اختصاص دارد خواستار اصلاح الگوی مصرف و ارائه راه‌کار‌های تشویقی به منظور تغییر. تکنولوژی صنایع شد.
دکترایمانیه با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید بدانند مدیون چه کسانی هستند، اظهار داشت: ما مدیران می‌بایست رفتار، گفتار و اقدامات را با اهداف انقلاب اسلامی و شهدای عزیز متناسب‌تر کنیم.
وی با تشکر از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: مقایسه‌های کشوری، نشان دهنده موفقیت دستگاه‌های اجرایی استان و کسب رتبه‌های برتر ملی است؛ که نمونه این موفقیت‌ها رتبه برتر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال است که به فارس اختصاص دارد.
استاندار فارس تصریح کرد همه دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه اداری، شرعی، قانونی و اخلاقی دارند تا مسیر تحقق ایجاد یک میلیون شغل و احداث یک میلیون مسکن در کشور که از اهداف دولت سیزدهم است، هموار و محقق شود.
وی با بیان اینکه مولد سازی، رقابت در کشور ایجاد می‌کند، اظهار داشت: دستگاه‌ها تلاش کنند از املاک و مستغلات سازمان‌ها که در اولویت استفاده نیستند، با ایجاد ارزش افزوده و تغییر کاربری بفروش برسد و برای تکمیل پروژه‌های عمرانی همان دستگاه هزینه شود.
نماینده عالی دولت در فارس به نامه امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک اشتر اشاره کرد و افزود: امام علی علیه السلام در این نامه سفارش کرده اند که در دوران زمامداری، لحظاتی را بدون واسطه و مستقیم با مردم در ارتباط باشید؛ میز خدمت یکی از این مصادیق است. همه مدیران و مسئولین شهرستان‌های استان موظف به برپایی منظم میز‌های خدمت هستند.
وی به سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو اشاره کرد و اظهار داشت: حضور رسانه‌ها در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی، در قالب مدیران پاسخگو که توسط روابط عمومی استانداری فارس بنا شده، کار ارزشمند و موثری است و می‌بایست همچنان پرقدرت ادامه یابد.
استاندار فارس همچنین نسبت به پرداخت معوقات پرسنلی دستگاه‌ها در این ایام تاکید کرد و افزود: اتفاقات خوبی در فاصله‌ی بین دو جلسه شورای اداری استان حادث شده است؛ امیدواریم حداکثر تا اواسط بهار سال آینده عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز اتمام شود و نگرانی تامین آب شهر شیراز در تابستان سال آینده به حداقل برسد.
وی به تلاش‌های شرکت آبفای استان و بسیج سازندگی اشاره و تصریح کرد: با تلاش‌ها امیدواریم، عمده روستا‌های استان برای سال ۱۴۰۲ با بحران و تنش‌های آبی مواجه نباشند.
دکتر ایمانیه ضمن تشکر از معاون گردشگری و مدیریت امور زائرین استانداری در خصوص کسب رتبه‌ی برتر کشوری در ایام نوروز و اربعین ۱۴۰۱، به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: فارس به میهمان نوازی مشهور است و مانند همیشه پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود؛ لیکن می‌بایست حرمت ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود، زیرا طبیعتا مسافران در روزه گرفتن معذوریت دارند. سازمان‌های مرتبط با هم افزایی نسبت به اتخاذ تدابیر خاص برای این ایام اقدام کنند.
وی در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم برای نوروز پیش رو از آزاد راه شیراز_اصفهان استفاده کنیم؛ امیدواریم با عنایت خدا و فعالیت‌های جهادی دستگاه‌های مرتبط بتوانیم به این مُهِم دست یابیم.
استاندار فارس با بیان اینکه پیگیر ساماندهی غیرایرانی‌ها و اتباع مستقر در استان هستیم، اظهار داشت: این مسئله در کل کشور حاکم است که می‌بایست فرمانداران و مدیران ارشد و مسئولین هر فکر و پیشنهادی که عملیاتی باشد را جمع بندی کرده و به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ارائه دهند، تا بتوانیم در این مورد نیز در کشور موفق ظاهر شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار