فرماندار شیراز، می‌گوید: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری به اصناف اعلام شده است و مشتریان و مراجعان به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند که در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲ 26 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: لطف‌اله شیبانی با اشاره به برخورد با زنانی که در اماکن عمومی مبادرت به کشف حجاب می کنند، گفت: طبق بخش نامه دادستان کل کشور مبنی بر ممنوعیت کشف حجاب، برخورد با زنانی که هرگونه رابطه استخدامی با ادارات دولتی دارند و مبادرت به کشف حجاب می کنند، در دستور کار است.

فرماندار شیراز افزود: همچنین مراجعان بی‌حجاب نیز اجازه ورود به ادارات را ندارند.

وی همچنین با اشاره به دستورالعمل مقابله با کشف حجاب در بخش خصوصی اظهار داشت: ممنوعیت کشف حجاب در مغازه‌ها و پاساژها نیز به اصناف اعلام شده است.

شیبانی اضافه کرد: بنابراین شهروندان، چه از پرسنل اصناف و چه مشتریان و مراجعین به واحدهای تجاری، حق کشف حجاب ندارند و در صورت مشاهده زنان بی‌حجاب، با اطلاع به ۱۱۰ و ورود اداره اماکن عمومی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

فرماندار شیراز گفت: به تازگی یک درمانگاه دندانپزشکی در شیراز، به دلیل کشف حجاب پرسنل و مراجعان آن، پلمب شده است.

وی با اشاره به کمپین بدحجابی در مترو شیراز بیان کرد: شهرداری‌ها که نهاد عمومی و غیردولتی هستند نیز در زمینه قانون حجاب، وضعیتی مشابه ادارات دولتی دارند و باید قوانین مطرح شده را رعایت کنند.

شیبانی اظهار داشت: در زمینه برخورد خشن افراد بدحجاب با زنان محجبه گزارشی نداشتیم و چنان‌چه گزارشی ارائه شود، مطابق قانون برخورد لازم انجام می‌شود.

فرماندار شیراز گفت: کشف حجاب، فی نفسه تخلف است و برخورد خشن با ناهی از منکر نیز جرمی مجزا است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ارائه چنین گزارشی، دادگستری و نیرو انتظامی برخورد لازم را انجام می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار